One step at a time

Alla inlägg under april 2012

Av Icaaa ♥ - 18 april 2012 16:34

Känslan av att flyga fram över marken så fort så att ögonen tåras, att känna vinden mot ansiktet och höra det dova ljudet av hästens hovar mot marken - om inte det är total lycka så vet jag inte vad som ör! Stallet har alltid varit, och kommer alltid att vara, min tillflyktsort när någonting känns jobbigt eller ledsamt, jag mår alltid bättre efter en lång ridtur. Och om jag är på bra humör redan innan så kan jag lova att det blir ännu bättre efter en tur i solen! Ser det inte mysigt ut, så säg?



En sån här härlig ridtur hade jag med mammas pålle igår, man får passa på och rida "färdigutbildade" hästar ibland och inte bara sitta på små ostabila unghästar. Hur som helst så var det suuuupermysigt! :)  




 

Larina ("Vinnie") 
   

Puss & Kram, 
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 17 april 2012 12:01

Right, den är gammal och många utav er har med all säkerhet läst den innan - men läs den igen: 
Professor : You are a Christian, aren’t you, son ?
Student : Yes, sir.
Professor: So, you believe in GOD ?
Student : Absolutely, sir.
Professor : Is GOD good ?
Student : Sure.
Professor: Is GOD all powerful ?
Student : Yes.
Professor: My brother died of cancer even though he prayed to GOD to heal him. Most of us would attempt to help others who are ill. But GOD didn’t. How is this GOD good then? Hmm?
(Student was silent.)
Professor: You can’t answer, can you ? Let’s start again, young fella. Is GOD good?

Student : Yes.
Professor: Is satan good ?
Student : No.
Professor: Where does satan come from ?
Student : From … GOD …
Professor: That’s right. Tell me son, is there evil in this world?
Student : Yes.
Professor: Evil is everywhere, isn’t it ? And GOD did make everything. Correct?
Student : Yes.
Professor: So who created evil ?
(Student did not answer.)


Professor: Is there sickness? Immorality? Hatred? Ugliness? All these terrible things exist in the world, don’t they?
Student : Yes, sir.
Professor: So, who created them ?
(Student had no answer.)



Professor: Science says you have 5 Senses you use to identify and observe the world around you. Tell me, son, have you ever seen GOD?
Student : No, sir.
Professor: Tell us if you have ever heard your GOD?
Student : No , sir.
Professor: Have you ever felt your GOD, tasted your GOD, smelt your GOD? Have you ever had any sensory perception of GOD for that matter?
Student : No, sir. I’m afraid I haven’t.
Professor: Yet you still believe in Him?
Student : Yes.
Professor : According to Empirical, Testable, Demonstrable Protocol, Science says your GOD doesn’t exist. What do you say to that, son?
Student : Nothing. I only have my faith.
Professor: Yes, faith. And that is the problem Science has.




Student : Professor, is there such a thing as heat?
Professor: Yes.
Student : And is there such a thing as cold?
Professor: Yes.
Student : No, sir. There isn’t.
(The lecture theater became very quiet with this turn of events.)

Student : Sir, you can have lots of heat, even more heat, superheat, mega heat, white heat, a little heat or no heat. But we don’t have anything called cold. We can hit 458 degrees below zero which is no heat, but we can’t go any further after that. There is no such thing as cold. Cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.

(There was pin-drop silence in the lecture theater.)

Student : What about darkness, Professor? Is there such a thing as darkness?
Professor: Yes. What is night if there isn’t darkness?

Student : You’re wrong again, sir. Darkness is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light. But if you have no light constantly, you have nothing and its called darkness, isn’t it? In reality, darkness isn’t. If it is, well you would be able to make darkness darker, wouldn’t you?

Professor: So what is the point you are making, young man ?
Student : Sir, my point is your philosophical premise is flawed.
Professor: Flawed ? Can you explain how?

Student : Sir, you are working on the premise of duality. You argue there is life and then there is death, a good GOD and a bad GOD. You are viewing the concept of GOD as something finite, something we can measure. Sir, Science can’t even explain a thought. It uses electricity and magnetism, but has never seen, much less fully understood either one. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing.

Death is not the opposite of life: just the absence of it. Now tell me, Professor, do you teach your students that they evolved from a monkey?

Professor: If you are referring to the natural evolutionary process, yes, of course, I do.
Student : Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?

(The Professor shook his head with a smile, beginning to realize where the argument was going.)

Student : Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavor. Are you not teaching your opinion, sir? Are you not a scientist but a preacher?

(The class was in uproar.)

Student : Is there anyone in the class who has ever seen the Professor’s brain?

(The class broke out into laughter. )

Student : Is there anyone here who has ever heard the Professor’s brain, felt it, touched or smelt it? No one appears to have done so. So, according to the established Rules of Empirical, Stable, Demonstrable Protocol, Science says that you have no brain, sir. With all due respect, sir, how do we then trust your lectures, sir?

(The room was silent. The Professor stared at the student, his face unfathomable.)

Professor: I guess you’ll have to take them on faith, son.
Student : That is it sir … Exactly ! The link between man & GOD is FAITH. That is all that keeps things alive and moving.

By the way, that student was EINSTEIN. 

Av Icaaa ♥ - 17 april 2012 11:25


Haha. Ha en bra dag!
Puss & Kram,

Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 11 april 2012 21:41

Han är en utav de sötaste hundarna i världen, men gudarna ska veta att han inte är bra att ha med sig som försvar mot skogens läskigheter! Haha, den stackars lilla hunden är mer mörkrädd än vad jag är och han skäller helt hysteriskt om det råkar prassla lite inne i skogen, eller om det oväntat skuttar upp en katt ur diket...


 


Catch Tellus 
"Mulle" 


God natt på er gott folk, nu ska jag nana så att jag orkar upp i tid för gymmet imorgon. Men först ett avsnitt av Jersey shore för att skingra tankarna. 


Icaaa
   

Av Icaaa ♥ - 11 april 2012 12:10

Jag måste bara få ösa ur mig lite nu, blir så FÖRBANNAD på Elisabeths j*vla frågeställningar! Öppnade nyss uppgiften om Mag/tarmkanalen (+sjukdomar) och fick syn på den första frågan - som i själva verket egentligen är typ 12 st frågor i en:


"Du har ätit en ovanligt härlig frukost, den bestod  av pannkakor med sylt, kaffe och ett stort glas juice. Det var ju både fett, proteiner, kolhydrater, och förhoppningsvis vitaminer och mineraler. Hur hänger allt ihop? Hur kommer till exempel pannkakan, kaffet och juicen in i cellen? Och hur kommer det ut ur kroppen? Här ska du berätta om vilken väg som maten och vätskan vandrar genom kroppen och vart tar den tar vägen? Var sugs till exempel kaffet upp och vilket öde drabbar (vad händer med) pannkakorna? A.Vad händer vid de olika stationerna de passerar? Ange de olika stationernas latinska och svenska namn.
B. Hur lämnar maten och vätskan kroppen?"


Wtf? Är det konstigt att typ ingen vet vad i helvete man ska skriva med? Okej, visst frågan i sig är inte svår. Det är inget komplicerat, men hon GÖR det komplicerat.. Hon vill att man skriver allting, exakt som det är, in i minsta detalj - men om man skriver för mycket (dvs FÖR detaljerat) så vill hon inte läsa det. Så, hur sjutton ska jag kunna veta hur mycket detaljer hon vill ha med? Missar man någon liten pyttegrej så är det ju kört?
HON ÄR SÅ JÄVLA FLUMMIG! Usch vad jag blir trött.. Observera dessutom att detta endast var första frågan - av 10. Påsklov, my ass.... 

Icaaa
  
 

Av Icaaa ♥ - 10 april 2012 10:02

.. och jag var på jobbet, som omväxling. Haha nej men påskhelgen har faktiskt varit fantastiskt trevlig! :) Tillbringade en del av fredagen nere i Göteborg, tanken var att shoppa lite kläder och att ta en snabbis in till blåvitt shoppen (som självklart var stängd, det var ju långfredag.. Ibland undrar jag hur jag resonerar när jag kommer på alla mina smarta idéer?) och för en gångs skull så tittade jag bara. Jag höll lite i pengarna och köpte ingenting - inte ens ett par skor, Martin. Hör & häpna! ;). 


Jobbade större delen utan påskafton, men hann ändå hem i tid för att följa med familjen ut till tjörn där det vankades fantastiskt god mat (med äggost såklart!) i äkta tjörnbu-anda, vilket i och för sig är lite komiskt eftersom ingen av oss i hela släkten är från tjörn.. Haha! Det var en jättetrevlig kväll måste jag säga.


På påskdagens kväll var vi, enligt tradition, ute och tog en öl :) Lättöl och tidig hemgång blev det i och för sig för min del men det var skoj att hänga lite med gänget igen - jag har saknat er! :) Nu är det bara Emma & Camilla som fattas så är vi snart fulltaliga igen! Underbart :)  Annandag påsk innebar sovmorgon ( ) för min del och sedan var det träning för hela slanten! Pussel var superduktig och fick HUR mycket beröm som helst och massor av lovord så det var fantastiskt roligt att höra, jag svävade på moln resten av dagen :) 


Summan av det hela är alltså att jag har haft en mycket bra påskhelg,
men att jag har tillbringat mycket få minuter av den hemma i mitt eget hus ;)


Puss & Kram på er alla gooingar, vi ses & hörs snart
 
Icaaa  

Av Icaaa ♥ - 3 april 2012 21:36

Äntligen är jag i ful gång igen! Sällan mår jag så bra som när jag har hållt igång en hel dag - idag började morgonen i stallet för att sedan fortsätta med gymmet (tillsammans med Moa) och sedan vidare till jobbet. Underbart! Träningen flyter på och det är väldigt mycket roligare när man har musik och sällskap. Motivationen blir större, helt klart. Jag har nu haft konstant träningsvärk i närmare en vecka och jag trivs! 


 


Så låt oss se vad månaden April har att erbjuda i år - jag personligen har en hel del roligt inplanerat men det kommer ni att höra mer om, mest in person såklart men kanske även lite här i bloggen! :) Det blir en bra månad det här, det hoppas jag verkligen. Sänder en liten extra tanke till C som ligger hemma och är sjuk - krya på dig! Nu ska jag mysa ner mig i sängen under täcket och kolla in ett avsnitt av Jersey shore, det är en bra avkoppling efter en fullspäckad dag. 


Puss & Kram,
Icaaa
   

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards