One step at a time

Alla inlägg under januari 2012

Av Icaaa ♥ - 31 januari 2012 10:22

  Ett år sedan, exakt på dagen. 

Where do I go from here?

Av Icaaa ♥ - 30 januari 2012 20:22






Yes, då har hon alltså landat, syrrans nya ponny.

Hon landade på gårdsplanen sent på fredag kväll och fick spendera natten i boxen intill Pussel så att de hann bekanta sig lite med varandra innan det var dags att träffa de andra pållarna. Jätte söt & go är hon, en pigg & glad B-ponny på närmare 20 år.. Precis vad som behövdes just nu tror jag. Hon togs väl emot av de andra hästarna - grabbarna sprang runt och spände sina muskler & brudarna var allmänt bitchiga för att visa vem som bestämmer men värre än så blev det inte :) 



 

Skönt att sträcka ut benen efter en natt i stallet!



Genast bästis med box-grannen Pussel :) 




 

Kenai & Lisa :)



 

Vilma & LIsa :) 




 


.. och sist men inte minst: Vinnie & Lisa. 

Det här var den delen av mötet som alla var lite nervösa över eftersom Vinnie är den som bestämmer i hagen (bortsett från Pussel då, som har översta bestämmanderätt, haha.. ) men det gick faktiskt ganska bra. Lite cat-fight blev det förstås men inte värre än väntat i alla fall! :)


Puss & Kram

Icaaaa

  

Av Icaaa ♥ - 30 januari 2012 18:53

What to say? 

... 


 


Jaa, alltså.. Såhär går det när man inte sover på hela natten & inte åker till gymmet på morgonen = dricker för mkt kaffe för att hålla sig vaken på lektionen. Illa! Jag tappade totalt fokus under lektionens sista 20 minuter och här ser ni det underbart vackra, artistiska resultatet! ..jag undrar just varför jag aldrig har blivit konstnär? 

  


Puss&kram

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 27 januari 2012 07:33

http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.837786-valdsman-erbjuds-kurs  

Män som varit våldsamma i nära relationer (STO-området) erbjuds en gratis kurs... Helt rätt tänkt - idéen är faktiskt jävligt bra men den har ett litet problem - hur har ni tänkt att dessa våldsamma män ska komma dit? För ärligt talat så vet vi alla att den typen av män som misshandar sina barn, sin fru - flickvänn, sambo, whatever - är inte den typen av män som tar tag i sina problem. Visst kan det finnas ett fåtal undantag men de som verkligen hade behövt ledas in på rätt väg kommer inte dyka upp frivilligt, tyvärr... 


Dock måste jag ta av mig hatten & åstadkomma någon sorts knyckig nigning för att det överhuvud taget satsas mer på den här typen av.. Rehabilitering? Eller i alla fall att det uppmärksammas. Bra jobbat, Stenungsund!


Puss&&Kram

Icaaa

  

Av Icaaa ♥ - 25 januari 2012 15:25

åååh, en sådan underbar dag (än så länge)!!
CSN-bidraget har kommit in som det ska, jag fick MVG på båda delarna av förra veckans tenta (MVG- på den ena delen iofs, men herregud), lönen från jobbet var MKT bättre än jag hade förväntat mig & jag har kört 2 st stenhårda pass på gymmet. Guud vad livet känns härligt ibland! 


..men jag kanske ska börja från början? Klockan ringde halv sex & 30 minuter senare var jag färdig i stallet så jag åkte in till Stenungsund för att plocka upp min träningsbuddy. Halv sju var vi på sportlife & jag började dagen med 20 minuter på crosstrainern för att sedan fortsätta med rumpa och lår. Härligt! Sedan blev det full fart mot skolan -sen som vanligt - och att äta frukost på vägen.


 +   +   =   

(hahaha)


Sen hade vi en föreläsning om smärta, fick tillbaka proven

)  

och så åkte jag tillbaka till gymmet för att köra ännu ett pass, cardio denna gången. Riktigt härligt! Så nu sitter jag här hemma & är lite stolt över mig själv, främst för att jag faktiskt har varit utan (onaturligt) socker i en vecka. ABSTINENSBESVÄR MUCH? eeeh, ja. Snart är det dags att dra ut i stallet & hämta in pållen, förbereda dagens ridlektion. Som tur är så är det ingen direkt avancerad ridning som gäller ikväll i och med att hästen är så ung - annars hade mina muskler dött av överansträngning. 


Puss & Kram, 

Icaaa

  

Av Icaaa ♥ - 24 januari 2012 21:34

Idag var jag med om någonting MKT otrevligt! En lärare som jag hade för många år sedan (som var ett riktigt äckel, om man nu får lov att uttrycka sig så) befann sig på gymmet samtidigt som mig & tyvärr så hade jag glömt min mp3 vilket gjorde att jag (ofrivilligt) hörde vartenda ord som han vrålade till sin kollega... I & för sig så var gymmet nästan folktomt men jag måste ändå säga att man inte är särskilt proffesionell när man står och snackar skit om sina elever & deras inlärningsförmåga, på en offentlig plats. När han (med namn på eleven) jämförde en av killarnas intelligensnivå med en guldfisk så fick jag nog. I snapped. Det är ingenting jag är stolt över men om han beter sig som ett svin så ska han fan ta mig få höra det också..... Gubbf*n. Tyvärr har jag en tendens att tala innan jag tänker när jag blir arg, så jag var nog inte så vidare värst trevlig, men om jag ska vara riktigt ärlig så tycker jag att han förtjänade det. 

USCH!

  



Annars gick träningen faktiskt bra, jag började med att köra 30 minuters intervallträning på crosstrainern för att komma igång ordentligt och sedan fick mina axlar sig en rejäl genomkörare. Tyvärr så var jag inte riktigt kompis med klockan så jag hann inte med allt jag hade tänkt men ett par mag-övningar blev det också & sedan drog jag till jobbet! Btw så är det typ 4e gången jag träffar på William på gymmet - börjar dock misstänka att jag ger honom lite otrevliga vibbar vilket inte är meningen. William: förlåt mig om jag inte hälsar - när jag är på gymmet så är jag oftast så fokuserad på det jag gör så jag ser inte vem jag går förbi. I'm sorry..   


Imorgon blir det en heldag med smärta (i dubbel bemärkelse) i skolan & på kvällen ska jag och min lilla pälskling  träna dressyr för Emelie här hemma i paddocken. Jag ska försöka komma iväg till gymmet innan skolan också.. 

  


God natt på er, 
det blir en tuff dag imorgon.

Puss & Kram,

Icaaa
   

Av Icaaa ♥ - 23 januari 2012 20:30

Det här är en riktig "Må bra"-film :) Tänk vad mycket man kan göra när man egentligen borde plugga till demensprovet som man fortfarande inte har gjort ... 

  


Skönt är det i alla fall att dom hörde av sig från jobbet idag, nu har jag äntligen fått lite tider inbokade igen! Jag saknar att jobba & om det går mer än en vecka mellan mina pass så får jag lite abstinens.. Illa, hehe. På tal om jobb, lön och pengar i största allmänhet så kan jag meddela mina kära läsare att CSN (HÖR & HÄPNA!) faktiskt inte har strulat till det med min ansökan denna gång - vilket betyder att jag snart har studiebidraget på mitt konto. UNDERBART!! Någon som är shoppingsugen? 

  


Puss & Kram, 

Icaaa

  

Av Icaaa ♥ - 21 januari 2012 22:16

      


Haahaha, det är tur att det är någon som uppskattar snön i alla fall! Mulle <3 

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards