One step at a time

Alla inlägg under september 2011

Av Icaaa ♥ - 22 september 2011 18:34

Det finns bara en människa som kan få mig att gå så fullständigt i taket - vadå "jag vet inte ens varför jag bryr mig?" Vill du inte bry dig så SKIT i de då för helvete. Ingen som tvingar dig, jag lovar. Förlåt att jag hörde av mig, det ska inte hända igen. SKitstövel. 
  


Livet i övrigt är bra, blev lite nerkyld efter ett mkt ofrivilligt bad i ån idag när jag skulle ner till hästarna. Balansen är kanske inte alltid den bästa och att balansera på blöta stenar är inte alltid en smart idé. Så nu ligger jag under tre täcken och försöker få upp värmen. Ilskan hjälper till, så något gott kommer alltid ur det hela! Träningen går på högvarv också. 


Puss & kram,
Icaaaa 

Av Icaaa ♥ - 20 september 2011 20:50

Let's start with the basics: 


Jag heter Erica, är 21 år gammal och bor i Stenungsund. Jag älskar mina vänner, mina hästar och jag tycker om att träna på gymmet - helst spinning, eller så kör jag ett styrketräningspass för mig själv. Jag läser första terminen på omvårdnad och ska bli undersköterska - tänkt inriktning är psykatri. Nu när vi klarat av alla de tråkiga sakerna som alla säkert redan visste så kan vi övergå till min personliga favorit - onödiga fakta: 


Jag är hysteriskt rädd för ljudet av rinnande vatten. Vet att det låter konstigt men tro mig, det har sina förklaringar! En annan stark rädsla är även mörker - eller nja. Kanske inte riktigt mörkret i sig utan mer människorna man kan tänkas stöta på i mörkret. 


Jag älskar allt som är rosa. Nästan uteslutande. Min dröm sedan många år tillbaka är att åka till Irland - och tack vare ett stipendium så ska jag snart få göra det! Jag vill tro att jag är nästan samma person som jag var när jag gick ur nian men sanningen är nog att jag har förändrats väldigt mycket. Till det bättre, får vi hoppas men det är inte helt säkert. I'm in love, och det är ett problem. Som jag försöker komma över, på ett eller annat sätt. Mitt liv är alltid fyllt med drama och för det mesta är det ofrivilligt - jag är inte en dramaqueen. Snarare olycksdrabbad, hur det nu kan komma sig? 


Andra saker som kan vara bra att veta om mig är att jag älskar kladdkakor. Så om du någon gång gör mig arg, så går det alltid att muta mig med en sådan. Jag har väldigt lätt för att bli arg på människor och tyvärr så händer det lite väl ofta att jag talar utan att tänka mig för, men det försöker jag jobba bort. Så jag har lätt för att bli arg, men jag har också mycket lätt för att förlåta folk. Kanske förlåter jag ibland lite för lätt, vilket ofta leder till att jag försätter mig själv i situationer där jag blir sårad. Men hey, that's life. Right?


Så, vem är jag?  

 lättretad - förlåtande - älskar kladdkakor - tycker om att träna - rädd för ljudet av rinnande vatten - tillräckligt med drama i livet - älskar rosa saker - olyckligt kär - vänsterhänt - läser till undersköterska. 


Sådan är jag. Häng med under de resterande 29 dagarna av utmaningen så lär du ju få reda på ännu mer =) 


Puss & Kram 

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 20 september 2011 17:55

Okej, nu har jag blivit utmanad med den här grejen MINST 15 gånger så jag antar att jag får hänga på... Och göra det ordentligt? 30 ämnen - 30 dagar. På den förra bloggen körde jag ju en annan utmaning med 15 motiv - 15 dagar och det funkade ju bra så varför inte! Här är alla ämnen som jag förväntas skriva om:


Dag 1 - Presentera mig själv.

Dag 2 - Min första kärlek.

Dag 3 - Mina föräldrar.

Dag 4 - saker som jag inte kan leva utan

Dag 5 - Vad är kärlek.

Dag 6 - Min dag.

Dag 7 - Mitt drömresemål

Dag 8 - Ett ögonblick.

Dag 9 - Min tro.

Dag 10 - Hur jag helst spenderar en mörk höstkväll

Dag 11 - Ditt eller datt

Dag 12 - I min handväska. 

Dag 13 - Den här veckan.

Dag 14 - 10 snabba frågor 

Dag 15 - Mina drömmar.

Dag 16 - första gången jag...  

Dag 17 - Mitt favorit minne. 

Dag 18 - Min favoritfödelsedag. 

Dag 19 - Detta ångrar jag. 

Dag 20 - Den här månaden.

Dag 21- Ett annat ögonblick 

Dag 22 - Det här upprör mig. 

Dag 23 - Det här får mig att må bättre. 

Dag 24 - Det här får mig att gråta. 

Dag 25 - En första. 

Dag 26 - Mina rädslor. 

Dag 27 - Min favoritplats. 

Dag 28 - Det här saknar jag. 

Dag 29 - Mina ambitioner. 

Dag 30 - Ett sista ögonblick.


Jag antar att dag ett bör vara idag, men jag får ta det ikväll. Det är dags att lasta in lille Kenai i transporten och åka på löshoppning! 


Puss & Kram

Av Icaaa ♥ - 20 september 2011 14:22

Träna träna träna träna träna 
 

Det går riktigt bra med träningen just nu, känner att jag är på gång! Beach-formen till 2011 misslyckades jag ju rätt grovt med (tur att jag inte badat i dagsljus så många ggr i år), men om jag fortsätter i den här takten så kommer jag lätt  kunna visa mig på stranden nästa sommar. Utan att skämmas mer än vanligt! 


Puss & kram
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 19 september 2011 10:20



I'M GOING TO IRELAND! 



   

Jag svävar på små moln just nu, I can't believe it. Jag fick stipendiet och jag ska få göra min praktik i Dublin, på Irland. I ett katolskt kloster. It's a dream come true. Yääääääääääy!   

Av Icaaa ♥ - 18 september 2011 14:06


Det är helt klart en tänkvärd text! Älskar den låten, även om den är "gammal" så kommer den aldrig bli uttjatad! 


Vad det gäller helgen så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Fredagen var... Ja. Den började gryymt bra med skjuss från dörr till dörr och en amazing middag med underbara personer och sen spårade jag ur lite och blev jätte ledsen. Men visst, sånt händer. Det är bara att ta nya tag! 


Vår norrlandsresa är planerad och klar i alla fall och jag är sjukt pepp!!   

Det kommer bli grymt bra! 


Puss & kraam

Av Icaaa ♥ - 15 september 2011 10:04

..and so it's thursday. Jag unnade mig själv en låång sovmorgon och gick inte upp ur sängen förän klockan var halv tio, mkt mysigt :) Jag har en hel del plugg att ta tag i idag känner jag, måste skriva rent anteckningar och organisera mig lite. 


Men halv tolv ska jag vara på sportlife och faktiskt unna mig lite sol   (den här dagen handlar om mig, och bara mig!) så det blir 20 minuter i solariet och det ska bli SÅ skönt!  Sedan blir det CX30 debuten och jag är faktiskt lite nervös för att mina så kallade muskler inte ska palla trycket. Men vi får väl se, hihi! Efter det, ca en timmas kondition förutsatt att musklerna inte är HELT slutkörda... Eventuellt rida Vinnie en stund i paddocken också och träna lite dressyr, det lär behövas. 


Sen får vi se vart dagen för mig  

Puss & kram
Icaaa 


  

Av Icaaa ♥ - 14 september 2011 20:25


Haha min pålle är underbart rolig   Jag var ute med mamma & Py och red i halv storm idag. Med en orutinerad häst så förväntade jag mig att det skulle gå ganska vilt till (hästar har en förmåga att hoppa, studsa & busa extra mkt när det blåser ute)... Men han traskade lugnt på förbi  fladdrande pressenningar, reagerade inte alls på lastbilen (med tungt släp) som körde förbi oss i rasande fart på den lilla grusvägen och  blinkade knappt när det kom en plastpåse förbifarande från ingenstans. 


Men när vi mötte en gående människa med en reflexjacka då höll han på att dö. Han blev verkligen jäääätte rädd,
haha naw lilla gubben   

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards