One step at a time

Alla inlägg under juni 2012

Av Icaaa ♥ - 13 juni 2012 16:50

     

  Yes, äntligen hade jag min kära mor med mig på en träning så att jag får lite kort på min pälskling när han är duktig och hoppar hinder :) Inte för att man ser så hemskt mycket, eftersom min mor inte är speciellt teknisk och därför inte har en aning om hur man hanterar pappas high-tech kamera men okej, man får vara glad för att hästen är MED på bilden i alla fall, även om bilderna dessvärre är så suddiga så att man knappt kan se vilken häst det rör dig om.. Det är i alla fall jag & Pussel, när vi var på träning på Stall Holmegård ( I ödsmål) för Lotta Wahlborg :) Min lille pojk var yngst i gruppen idag, med sina fjuttiga 5 år så var han faktiskt tio år yngre än den näst yngsta pållen. Men han skötte sig beundransvärt fint och var bara liiite fjantig när han skulle hoppa en tvåkombination, men det är helt okej. Han är ju trots allt ung och har mycket kvar att lära sig! 


Puss & Kram,
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 7 juni 2012 15:48

Veeeem har sämst kondition ever? 
Jag tror att jag toppar den statistiken. Eller okej då, kanske inte men dålig är den i alla fall... Riktigt dålig. Jag satt på praktiken härom dagen och lyssnade på hur grabbarna jämförde sina tider på hur snabbt de sprang milen och blev lite inspirerad. Hur det än var så gav jag mig in i samtalet och vi började snacka om hur man bör lägga upp sin träning när man är "nybörjare" på det där med att springa marathon sträckor och person X säger någonting i stil med att "vem som helst klarar att springa halvmilen, även om man är helt otränad". Jo men visst. Jag orkar inte ens springa en Km utan att typ, dö. Visserligen så har vi ganska kuperad terräng här ute i skogen vilket inte han har mitt inne i centrala Göteborg men ändå, han KAN väl ändå inte ha varit allvarlig?


Bara för att testa hans teori idag så ska jag göra ett försök att ta en (kort!) joggingrunda, och bara känna lite lätt på pulsen. Jag ger mig INTE på halvmilen på en gång, det kan jag lova.. Känner att jag vill ta det lugnt så att jag inte blir skadad eller sjuk med en gång för det är verkligen det sista jag behöver just nu. Rätt konstigt egentligen, för jag borde ha en ganska hyfsad kondition med tanke på ridningen och sådär men det där med att springa är verkligen inte min grej och det har det egentligen aldrig varit. Men som sagt, jag ska göra ett försök. Om jag inte ramlar ihop och dör på vägen så kommer det ut en liten kommentar på hur det gick :) Som avslutning kommer en bild, som faktiskt liknar min verklighet en hel del (bara för att det är skoj).. 


   Det ligger någonting i det, inte sant? 
   

Av Icaaa ♥ - 6 juni 2012 19:12

.. är inte det lättaste, men jag trivs bra på praktiken & det är verkligen spännande! Jag ångrar inte en sekund att jag valde rättspsykiatri men jag måste ändå säga att det är beundransvärt att det på allvar finns människor som viger hela sitt liv åt att jobba på ett sådant ställe. En eloge till er, hur orkar ni? Det är ett litet mysterium. Igår var jag på en jätte intressant "lektion" i självskydd - vi fick träna på runtiner kring våld & hot i jobbet och så fick vi prova på att göra en nedäggning av en aggressiv patient (som givetvis inte var en patient på riktigt). Det var en gruppmedlem som fick låtsas vara hotfull... Det går ju inte att förutsäga hur man skulle reagera om man råkade ut för den typen utav våld och hot på riktigt, men det var ändå väldigt, väldigt lärorikt. Bra att kunna om man ska jobba inom rättspsykiatrin helt klart! 


 Resten utav veckan blir både jobb & praktik, kör båda delarna paralellt just nu och det blir lite trixigt, inte mycket "fritid" om man lägger till hästarna och ridningen på det men herregud, jag mår som bäst när jag har att göra. Det är inte riktigt min grej att bara sitta på röven och vara lat. Ska försöka se till så att jag hinner vara lite social i helgen med bara, jag känner att jag kanske har jobbat lite väl mycket det sista. Man behöver trots allt träffa lite normalt folk och ha kul också, vad är annars meningen med det hela kan man undra?! 


Jag började så jävla ambitiöst med gymmet förra veckan och det gick faktiskt jätte bra, jag kom verkligen igång och fick gjort det jag skulle men sedan tog tiden slut.. Jag vet inte hur jag ska få ihop det men samtidigt så känner jag att gymmet måste prioriteras! Jag mår så bra när jag får gå runt där och bara vara för mig själv en stund. Ta ut lite överblivna frustrationer rent fysiskt och rensa hjärnan på det psykiska planet. Det är lite som terapi, även om ridningen brukar sköta den delen rätt bra haha.. Det var lite kort om det som känns mest relevant i mitt liv just nu, titta gärna på det fina kortet i inlägget under - och som sagt. Ha en fortsatt trevlig nationaldag på er allihop :)


Puss & Kram,
Icaaaa
   

Av Icaaa ♥ - 6 juni 2012 19:02


Pussel, min klippa när livet svajar! 
   

Av Icaaa ♥ - 1 juni 2012 08:18



"You can say what you want about me, but I must ask you not to talk about my horse that way"
  

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards