One step at a time

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Det där med att få tiden att räcka till..

Av Icaaa ♥ - 6 juni 2012 19:12

.. är inte det lättaste, men jag trivs bra på praktiken & det är verkligen spännande! Jag ångrar inte en sekund att jag valde rättspsykiatri men jag måste ändå säga att det är beundransvärt att det på allvar finns människor som viger hela sitt liv åt att jobba på ett sådant ställe. En eloge till er, hur orkar ni? Det är ett litet mysterium. Igår var jag på en jätte intressant "lektion" i självskydd - vi fick träna på runtiner kring våld & hot i jobbet och så fick vi prova på att göra en nedäggning av en aggressiv patient (som givetvis inte var en patient på riktigt). Det var en gruppmedlem som fick låtsas vara hotfull... Det går ju inte att förutsäga hur man skulle reagera om man råkade ut för den typen utav våld och hot på riktigt, men det var ändå väldigt, väldigt lärorikt. Bra att kunna om man ska jobba inom rättspsykiatrin helt klart! 


 Resten utav veckan blir både jobb & praktik, kör båda delarna paralellt just nu och det blir lite trixigt, inte mycket "fritid" om man lägger till hästarna och ridningen på det men herregud, jag mår som bäst när jag har att göra. Det är inte riktigt min grej att bara sitta på röven och vara lat. Ska försöka se till så att jag hinner vara lite social i helgen med bara, jag känner att jag kanske har jobbat lite väl mycket det sista. Man behöver trots allt träffa lite normalt folk och ha kul också, vad är annars meningen med det hela kan man undra?! 


Jag började så jävla ambitiöst med gymmet förra veckan och det gick faktiskt jätte bra, jag kom verkligen igång och fick gjort det jag skulle men sedan tog tiden slut.. Jag vet inte hur jag ska få ihop det men samtidigt så känner jag att gymmet måste prioriteras! Jag mår så bra när jag får gå runt där och bara vara för mig själv en stund. Ta ut lite överblivna frustrationer rent fysiskt och rensa hjärnan på det psykiska planet. Det är lite som terapi, även om ridningen brukar sköta den delen rätt bra haha.. Det var lite kort om det som känns mest relevant i mitt liv just nu, titta gärna på det fina kortet i inlägget under - och som sagt. Ha en fortsatt trevlig nationaldag på er allihop :)


Puss & Kram,
Icaaaa
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards