One step at a time

Alla inlägg under maj 2012

Av Icaaa ♥ - 30 maj 2012 22:38

Nu är det dags att bara ösa ur sig lite, mötte en gammal vän för ett tag sedan som sa någonting till mig och det har änna etsat sig fast i mitt huvud. En sådan simpel kommentar som "Man hjälps åt". Det blev lite sådär.. Lifechanging? Att höra just de orden. Och nej, jag vet att det inte är något nytt. Klart att man hjälps åt det vet väl vem som helst? Ja, det vet alla i min närhet förutom en endaste person och VIPS så kom jag på det.  40 Olika anledningar till att inte umgås med personen i fråga, och alla dessa skrev jag ner på ynka 3 minuter. Brainstorming på tokhög nivå och det är förbannat barnsligt och omoget - I know. 

Men jag tror att jag behöver ha det på papper. Bara sådär, liksom. Så att jag kan ta fram det där satans pappret och läsa igenom det när jag känner att jag tvivlar på om jag fattat rätt beslut eller inte. För visst är det så att vi alla har människor i vår omgivning som egentligen mest suger energi? Som vi umgås med bara för att vi är släkt, eller har varit vänner så länge, har barn tillsammans, eller bor grannar.. Vad det nu må röra sig om. Om jag nu hamnar med en lista i min hand, där det finns 40 (bra) skäl till varför jag bör bryta kontakten - men bara ett endaste litet skäl till varför jag ska fortsätta.. Så varför inte bara göra som majoriteten av mina tankar och känslor säger till mig att göra? Lättare sagt än gjort, verkligen.  Vi får se hur det blir med den saken.. Just a thought. 

Tack Philip :)
 

Av Icaaa ♥ - 29 maj 2012 09:18

 


För alla er som undrar vad min gotlandsresa förra helgen gick ut på så var tanken att det skulle vara en utbildande resa - and so it was. Men kanske inte riktigt på det sättet som det var tänkt? Hihi.. 
  
Som de flesta antagligen redan vet så sitter jag som kassör i Svenska Blå Stjärnans ungdomsförbund för Göteborgs- och Bohuslän, & tanken med gotlandsresan var att alla ungdomsförbund från hela Sverige skulle träffas och utbyta erfarenheter, samt lära oss mer om vad vårt styrelsearbete egentligen går ut på, vad som förväntas av oss och vilka lagar & regler som vi måste följa. Med andra ord så satt vi (bland annat) en hel eftermiddag och tragglade oss igenom föreningens stadgar och vad det innebär i praktiken - mindre roligt. Väldigt lärorikt i och för sig, men inte speciellt skoj.


 
   
Vad som däremot var vansinnigt roligt var att träffa alla goa människor från Sveriges mest udda hörn och lyssna på deras historier och få reda på vad de har för aktiviteter i sitt område - hur de gör för att locka folk till sina aktiviteter och vilka misstag de har gjort (så att vi kan undvika att göra detsamma). DET var väldigt utbildande. Från Götebrog var det Lisa, lill-Erica, Jenny & jag som åkte men det var bara jag & Lisa som var party så vi hängde ihop rätt mycket. Vi var ju även roommates så det blev ganska naturligt - jag tycker synd om Uddevalla tjejerna som behövde dela rum med oss dock. Dom var sådär riktigt ordentliga och gick och la sig klockan tio varje kväll, typ, och när jag & Lisa sedan stövlar in i lägenhetern vid fem, halv sex på morgonen så blev de väl inte alltför glada misstänker jag? 


 


På fredag kväll var det live-musik på gamla nunnan inne i Visby så Lisa & Jag drog med oss två sjukt sköna tjejer från uppsala (Ida & Åsa) in dit och sedan lyckades vi, fråga mig inte hur, hamna inne på nattklubben Surfers och bli polare med vakten. Musiken sög men sällskapet var gott så vi roade oss gott och väl halva natten innan vi kom på att frukosten skulle serveras klockan sju på morgonen och att vi hade lektioner hela dagen. Stupade i säng vid halv sex och höll på att dö av ångest när klockan ringde en timma senare.


Frukost, en kort samling och sedan fick vi det underbara beskedet att vi hade morgonen "ledig" för att turista lite i Visby. Det var faktiskt strålande sol och 26 grader varmt så det blev en helt underbar förmiddag alkoholmängden till trots. Det gick åt enorma mängder vatten för att hålla bakfyllan borta dock, haha!
       
 


Vi avslutade vårt turistande nere vid hamnen, där vi hängde i glassbaren i närmare en timma innan det var dags att återvända till campingen för lunch och lektioner. Senare på kvällen inträffade årets första dopp samt en hel del vindrickande och sex-berättelser nere i Snäckviken, mys på hög nivå! :) 


 


Det får givetvis räknas som förfesten då, för vi ringde vår kompis Taxi-Thomas (eller vad han nu hette) vars privata mobil nummer vi fått kvällen innan, och han körde in oss den korta biten till Visby centrum - har man klackar så har man, och då vill man inte promenera - och sedan tillbringade vi ännu en kväll på stan. Hur underbart som helst och det var verkligen ingen som ville gå hem när det började ljusna men vi hade ju en tid att passa i och med att vi behövde checka ut från campingen klockan 05,00 för att hinna med båten så.. Våra kära ledare var väl kanske inte överlyckliga när vi kom hem fram på morgonkvisten men herregud, man är bara 22 en gång! Vi hann ju med färjan i alla fall :) 


14 onödigt långa timmar senare var vi hemma i Göteborgstrakterna igen och jag behöver väl knappast nämna att vi stendäckade på båten -alla fyra. Tack för en underbar helg! :) 
  


      
 

Av Icaaa ♥ - 29 maj 2012 08:15

Oj, oj.. Nu var det längesedan sist. Det är faktiskt förvånansvärt många som har eferlyst en uppdatering - kul att ni faktiskt är inne och läser =) Det gör mig glad, såklart. Livet är galet just nu (som vanligt) eftersom jag har så väldigt mycket på gång men jag ska försöka göra en liten uppdatering så att folk kan hänga med. Vi börjar med hästarna: 


Pussel: Har varit dålig till & från i ett par veckor - först blev han sjuk utav avmaskningsmedlet och tokrasade i vikt så att han såg ut som ett benrangel (stackars älsklingen..) trots att han stod på närmare 3 kg havre + lika mycket lucern och fri tillgång till hö/gräs. Men det fick vi ordning på tillslut, tack gode gud för homeopatmediciner när ingenting annat hjälper säger jag bara. Emelie är bäst på att ordinera sådant & jag är henne för evigt tacksam    När vi väl fått ordning på magen och jag satte igång honom igen så var han så jäkla tjafsig med munnen (=översatt till Icke-hästmänniskors språk: Han slängde med huvudet var 3e sekund så att det såg ut som att han hade grova tics, och då är det inte lätt att rida), men det lilla problemet avhjälpte vi snabbt & smidigt med en "operation". Det visade sig att han hade två små vargtänder (pyttepyttesmå, onödiga tänder) som gjorde ont på honom, så då åkte vi ut till hästtandläkaren som plockade bort dem :) Nu är han frisk & glad igen + att alla hästarna går ute på grönbete dygnet runt och äter sig tjocka och feta.
  
 


Vinnie: Äter sig tjock & fet på betet med de andra hästarna , och hon var med mamma på jobbet härom dagen för att demonstrera att alla hästar inte är livsfarliga jätte-monster som äter små skolbarn till frukost. Hon uppförde sig exemplariskt och jag kunde inte varit mer stolt!
 


Vilma: Har varit på agillitytävling med min kära lillasyster och även hon uppförde sig exemplariskt (trots att hon är en busig liten shettlandsponny), vilket ledde till en andra placering totalt - en nöjd häst, stolt syster och en ännu mer stolt mamma blev resultatet av den dagen :)
   


Kenai: Inridningen är påbörjad och han går fint med sadel och träns på, står still när vi hänger på ryggen på honom och inom en vecka är det dags att sitta på honom för första gången! Han löshoppar kanonfint på 130 nu, vi har sansat oss och stannat på den höjden i och med att han bara är 4 år. Herregud, tänk att våran lilla bebis har blivit så stor redan. Melissa hade varit stolt över honom om hon hade sett sin son idag, det kan jag lova! 
 

 
Lisa: Herregud vad den lilla ponnyn har varit aktiv. Det har varit både terränghoppning, bohuscupen och klubbmästerskap (Vinst) för hela slanten denna våren och hon går som en klocka. Jätte käck är hon och Py (lillasyster) är jätte nöjd och glad. Se bara så fina de är!


 



Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards