One step at a time

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Gotland med SBS!

Av Icaaa ♥ - 29 maj 2012 09:18

 


För alla er som undrar vad min gotlandsresa förra helgen gick ut på så var tanken att det skulle vara en utbildande resa - and so it was. Men kanske inte riktigt på det sättet som det var tänkt? Hihi.. 
  
Som de flesta antagligen redan vet så sitter jag som kassör i Svenska Blå Stjärnans ungdomsförbund för Göteborgs- och Bohuslän, & tanken med gotlandsresan var att alla ungdomsförbund från hela Sverige skulle träffas och utbyta erfarenheter, samt lära oss mer om vad vårt styrelsearbete egentligen går ut på, vad som förväntas av oss och vilka lagar & regler som vi måste följa. Med andra ord så satt vi (bland annat) en hel eftermiddag och tragglade oss igenom föreningens stadgar och vad det innebär i praktiken - mindre roligt. Väldigt lärorikt i och för sig, men inte speciellt skoj.


 
   
Vad som däremot var vansinnigt roligt var att träffa alla goa människor från Sveriges mest udda hörn och lyssna på deras historier och få reda på vad de har för aktiviteter i sitt område - hur de gör för att locka folk till sina aktiviteter och vilka misstag de har gjort (så att vi kan undvika att göra detsamma). DET var väldigt utbildande. Från Götebrog var det Lisa, lill-Erica, Jenny & jag som åkte men det var bara jag & Lisa som var party så vi hängde ihop rätt mycket. Vi var ju även roommates så det blev ganska naturligt - jag tycker synd om Uddevalla tjejerna som behövde dela rum med oss dock. Dom var sådär riktigt ordentliga och gick och la sig klockan tio varje kväll, typ, och när jag & Lisa sedan stövlar in i lägenhetern vid fem, halv sex på morgonen så blev de väl inte alltför glada misstänker jag? 


 


På fredag kväll var det live-musik på gamla nunnan inne i Visby så Lisa & Jag drog med oss två sjukt sköna tjejer från uppsala (Ida & Åsa) in dit och sedan lyckades vi, fråga mig inte hur, hamna inne på nattklubben Surfers och bli polare med vakten. Musiken sög men sällskapet var gott så vi roade oss gott och väl halva natten innan vi kom på att frukosten skulle serveras klockan sju på morgonen och att vi hade lektioner hela dagen. Stupade i säng vid halv sex och höll på att dö av ångest när klockan ringde en timma senare.


Frukost, en kort samling och sedan fick vi det underbara beskedet att vi hade morgonen "ledig" för att turista lite i Visby. Det var faktiskt strålande sol och 26 grader varmt så det blev en helt underbar förmiddag alkoholmängden till trots. Det gick åt enorma mängder vatten för att hålla bakfyllan borta dock, haha!
       
 


Vi avslutade vårt turistande nere vid hamnen, där vi hängde i glassbaren i närmare en timma innan det var dags att återvända till campingen för lunch och lektioner. Senare på kvällen inträffade årets första dopp samt en hel del vindrickande och sex-berättelser nere i Snäckviken, mys på hög nivå! :) 


 


Det får givetvis räknas som förfesten då, för vi ringde vår kompis Taxi-Thomas (eller vad han nu hette) vars privata mobil nummer vi fått kvällen innan, och han körde in oss den korta biten till Visby centrum - har man klackar så har man, och då vill man inte promenera - och sedan tillbringade vi ännu en kväll på stan. Hur underbart som helst och det var verkligen ingen som ville gå hem när det började ljusna men vi hade ju en tid att passa i och med att vi behövde checka ut från campingen klockan 05,00 för att hinna med båten så.. Våra kära ledare var väl kanske inte överlyckliga när vi kom hem fram på morgonkvisten men herregud, man är bara 22 en gång! Vi hann ju med färjan i alla fall :) 


14 onödigt långa timmar senare var vi hemma i Göteborgstrakterna igen och jag behöver väl knappast nämna att vi stendäckade på båten -alla fyra. Tack för en underbar helg! :) 
  


      
 

 
 
Ingen bild

ems

8 juni 2012 15:18

Hahah awesome!! det är så livet ska vara ju! som ett party ;P
puss på dej så ses vi snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards