One step at a time

Alla inlägg under december 2011

Av Icaaa ♥ - 30 december 2011 15:24

2011 - årets sista inlägg! 

Jaaaha. 2011. Årets sista inlägg & det är nu man förväntas säga vilket årets bästa inköp var, vilken fest som var den bästa och vad man har saknat under året. Men bara för att vara helt tvärtom så tänker jag låta bli att rada upp hela listan =P Hur som helst, när jag ser tillbaka på det gångna året så är det det här jag vill minnas: 


* Praktiken i Dublin
* Kenai's 3-års test  

* Resorna till Härnösand
* Kvällen vid Holmevatten
* Lägret hos Lisbeth i Borås
*Första gången jag satt på Pussels rygg
m.m


 


Gott nytt år allihop, vi hörs 2012!
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 27 december 2011 17:33

    BULLETPROOF!  

Tisdagen den 27e December, 2011. Bara 4 dagar kvar på det här året och allt jag har att säga är tack gode gud. Det här året har, med ett fåtal undantag, gått helt käpprätt åt helvete. Jag tänker inte dra historierna så ni kan andas ut, men ibland känner jag bara att allt hade kunnat bli så annorlunda om jag bara hade gjort ett par andra val... 


Hur som helst så är det dags att, för typ 100ade gången i ordningen, leva ett bättre liv nästa år - dvs om 4 dagar. Beach 2012 närmar sig med stormfart & eftersom jag inte känner för att vara singel längre så har jag ytterligare motivation till att gå ner alla extra kilon som jag har samlat på mig under året. Det hade varit underbart att kunna komma i mina svarta Lee jeans igen innan påsk. Är det någon som hänger på?!
     


Icaaa 
 ♥ 

Av Icaaa ♥ - 21 december 2011 20:30

Jaaaaa, jag vet. Jag är sämst på att uppdatera - förlåt!
Men det är roligt att se att statistiken är hög även om jag inte har skrivit någonting på över en vecka xD

Herregud det är snart Jul och det känns som att jag har missat det helt. Jag har inte ens alla julklappar färfiga och nu jobbar jag 6 dagar i rad - hur ska detta gå?! Jaja... Julkorten skickade jag i tid i år i alla fall!! *Applåder till mig* 

   
Har försökt att inte planera in för mycket framöver med tanke på hur mkt jag ska jobba, men det blir en fika/skvallerstund med Hugo (välkommen hem!) och Lina på fredag i alla fall! & sedan får vi se om det blir utgång eller inte efter det. Ikväll har vi bakat pepparkakor här hemma i Gössby och granen har kommit in och fått på sig lite glitter och grejer. Mysigt värre! =)

   


Stay tuned!
  

Av Icaaa ♥ - 15 december 2011 21:45

Ja hör & häpna alla Svenska vänner (och ovänner), nu är hon tillbaka i landet! Damn, it feels good to be home!! 
Så.. Ja. Om ni inte visste det redan så är ni härmed varnade - Erica is back in town. Kan vara bra att veta, haha. Jag har varit hemma i 4 dagar och har inte lyckats se mitt kära hus i dagsljus en enda gång vilket är lite smått deperimerande... Men jag har haft det bra =) Jag är glad att vara hemma, har saknat familjen och vännerna, för att inte tala om alla djuren. Och svensk mat! IKEA är bra i brist på annat men det är inte som hemma. Mammas hemlagade köttbullar kan ingen slå! =)


Här har varit full fart sedan första sekund och jag har visst försummat bloggandet lite den senaste månaden, sorry about that. Jag ska försöka ändra på den saken.


xxx 
   

Ica

Av Icaaa ♥ - 15 december 2011 21:00




Hmmmm, ja. Här kommer en snabbversion av hur det gick till när jag skulle lyckas ta mig från Dublin och hem till Stenungsund. Vad som borde ha varit en snabb, smidig och odramatisk resa resulterade i om inte blod, så i alla fall svett och tårar.

Jag är som sagt hemma, efter en MYCKET dramatisk resa. Först inser jag på lördag kväll att min biljett är avbokad (en smärre miss från skolan/bokningsföretaget) men okej - vi beställde en ny biljett. Till en tid och ett plan som inte finns! Hur glad tror ni jag blev, på en skala från 1 till 10, när jag kom till flygplatsen och insåg att de hade bokat in mig på ett icke existerande plan?! Roligare har jag haft det kan man ju säga!  Som tur är var jag i sällskap med en man med mkt hett temperament som lyckades ordna det hela för mig så att jag fick en plats på ett annat plan - och redan till Paris tog sin början.



 


Med på planet från Dublin var en man i 85-års åldern som hette Mr O´connell (originellt namn för en Irländare, tkr ni inte?), och han underhöll mig med gamla Irländska sägner om pysslingar med guldkrukor och älvor med diamanter gömda i jorden. Väldigt spännande att lyssna på så den delen av resan gick en en flygande fart, haha.


Väl i Paris blev jag vittne till ett grovt slagsmål, såg poliser som tvingades släppa lös sina hundar på folk, träffade ett par MKT irriterande och snorkiga fransmän och ett par söta små tjejer i 6-års åldern som kom från Norrland. I min jakt på någonting ätbart stötte jag på både rostade myror, friterade grodlår och någonting annat läskigt som jag inte ens vågade fråga vad det var. Tillslut gav jag upp och köpte en yoghurt och en smörgås... Det kändes som att risken att bli förgiftad av alla galna fransmän var minst med den typen av mat. 


Det hela slutade med att flyget till Göteborg blev flera timmar försenat pga en storm, och när jag väl stod på flygplatsen i Göteborg så fick jag veta att min väska hade tagit vägen om Stockholm. Men, vad gör det? Jag är hemma och det är den bästa känslan i världen   

Av Icaaa ♥ - 3 december 2011 11:56

You must empty a box before you fill it again
- Irish proverb 


Yes, that's it. I'm officially done with sleepless nights caused by me worrying about things that I can't change. Om jag inte kan göra någonting åt det, varför oroa sig? Nu har jag ganska exakt en vecka kvar här på Irland och det är just enough time for a change in behavior. Det kan vara skönt med en ny start och precis som den nya headern antyder - passar det inte så är det bara att dra! ;)

Planen är nu då.. Haha, jag har ingen ordentlig plan. Jag tänkte försöka dra in till Blanchedstown idag, köpa de sista julklapparna och hälsa på Regina en stund - ikväll blir det middag med chefen och sedan ett par öl på den lokala puben. Förhoppningsvis tar jag en busstripp till Galway imorgon och sedan är det jobb i 4 dagar. Sista helgen har jag fortfarande oplanerad och det känns rätt skönt - man måste vara öppen för försag också! Hihi. Tänkte slänga upp lite bilder från min upptäcksfärd i Dublin också men det tar jag efter julshoppingen tror jag =) Stay tuned.. 


  

Icaaa

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards