One step at a time

Alla inlägg under juli 2012

Av Icaaa ♥ - 29 juli 2012 14:22

.. Men jag har en lång rast att fördriva så varför inte passa på att uppdatera bloggen från mobilen för första gången? Räkna med närmare 1000 felstavningar pga autokorigeringen bara ^^.

Jag satt & bläddrade i min kalender tidigare idag och insåg att det här är min sista jobbhelg på en hel månad - wiiiihoooo! =D äntligen har till & med jag tid att festa! Skönt! :) Ligger här i soffan i personalrummet och funderar på hur jag bäst ska spendera mina lediga helger? Mill kommer äntligen hem så det blir ju fest där nästa helg, sedan kommer det inflyttningsfest och kräftskivor & 25 års fest och... Allt möjligt! Underbart! :)

På tal on absolut inget alls så var jag och köpte en väldigt bra bok igår... "smuts" heter den, en spänningsroman av Katatina Wennstam och den berör mig mer än vad jag trodde att det skulle göra. Handlar om sexköp, trafficking och kvinnors rättigheter. Läs den!! Den är sjukt bra :)

***

Av Icaaa ♥ - 25 juli 2012 22:46

Three words

Eight letters

Three syllables


Say them, and I'm yours.


 

Av Icaaa ♥ - 25 juli 2012 22:08

kort inlägg idag, det blev inget gym. Jag jobbade över istället, 13 timmars jobb senare är jag helt slut i huvudet men kroppen är läskigt pigg så vi får se hur det går att sova. Morgondagen skulle varit ledig men jag går in och gör ett kort pass på förmiddagen(8-13) så, you know where to find me. God natt! 

Av Icaaa ♥ - 24 juli 2012 20:49

Helgen som gick var underbar! 
Pussel var jätte duktig och vi lärde oss super mycket, plus att vi fick flera nya kompisar (både jag & Pussel) så det känns jättebra :). Träningsvärken var ett faktum igår morse men det är inte så konstigt när man tränat stenhårt i tre dagar. Om jag ska vara ärlig så tror jag att jag hade mer träningsvärk än vad hästen hade - och det känns la lite sådär med tanke på att han gör större delen av jobbet - men är man otränad så är man, det är bara att bita ihop! Min stukade fot är i alla fall mycket, mycket bättre nu och det är riktigt skönt :) Den intensiva vården med antiinflamatoriskt och linement massage flera gånger om dagen hjälpte uppenbarligen, även om jag knappast tror att stödbandaget gjorde mindre nytta! ;) Gott är i alla fall att jag kan gå normalt på foten igen. 


Massage fick jag i helgen också och det var vansinnigt skönt, det är aldrig fel att få lite hjälp med att få ryggmusklerna att spänna av efter ett hårt träningspass. Min söndagskväll spenderades i bubbelbadet med ett glas vitt vin och min underbara bok, mestadels för att bota smärtan i magen efter teorikvällens skrattkramper ♥ Det är underbart när man skrattar så mycket så att det känns som att magen håller på att gå sönder, och man blir yr i huvudet på grund av syrebrist. Om ett gott skratt förlänger livet så har kurshelgen förlängt mitt liv med minst 10 år, haha. 

 

Sedan blev det måndag och efter en välförtjänt sovmorgon var jag tillbaka på jobbet - och där var allt som vanligt. Har jobbat idag med, men slutade redan halv tre så jag har faktiskt hunnit med att både rida och olja Pussels box. Ganska effektivt för att vara mig? Jag var en snabbis på gymmet också, körde ett kort ryggpass nu när foten äntligen är tillräckligt bra för att jag ska kunna stå stabilt på den igen och det är skönt att vara tillbaka på gymmet igen, även om jag som vanligt måste börja om från noll. Är det inte en skadad Erica så är det en skadad häst - och båda alternativen omöjliggör mina gympass på ett eller annat sätt... Men som sagt, nu gör jag ett nytt försök att komma igång med träningen. 30 000e gången gillt, right? Jag tog med mig båda vovvarna ut i skogen nyss och gick min vanliga kvällsrunda, mest för att se att foten verkligen pallar trycket och det gick bra. Jag tog lite längre tid på mig än vanligt men det känns helt okej, nu vet jag att jag är redo att köra igång igen så imorgon tar jag med mig Moa och drar till Sportlife i Rollsbo (igen, äntligen!) på långrasten - så imorgon är det ett bröstpass som gäller och förhoppningsvis en kvällspromenad senare på kvällen :) 

 

Puss & Kram, 

Icaaa

 

Av Icaaa ♥ - 23 juli 2012 00:00

MIO-RIDNING GOD MAT STRÅLANDE SOLSKEN REN & SKÄR LYCKA GALOPP I FULL FART ÖVER FÄLTEN TÄNJNING SAMLING GOTT SÄLLSKAP GALOPPOMBYTEN BALANS & OBALANS I EN SALIG BLANDNING ATT VARA ETT MED HÄSTEN MÄNNISKOR SOM RAMLAR HUNDAR SOM HITTAR TILLIT TILL MÄNNISKORNA I SIN OMGIVNING EN OMVÄLVANDE UPPLEVELSE ETT NYTT SYNSÄTT OCH EN HELT NY VÄRLDSBILD EN NY KROPPSMEDVETENHET



OCH EN HELT FANTASTISK HELG MED EMELIE CAJSDOTTER & CO! 

 

Av Icaaa ♥ - 14 juli 2012 21:22

 

Kvällspromenaden är avklarad, 
mysigt men saknaden är stor ikväll. 
Håll ut? 

Av Icaaa ♥ - 13 juli 2012 12:50

 


Jag var på långpromis med Mulle igår kväll, och gissa vad som hände? Jag (klantig som jag är) snubblade - och landade med näsan rakt i tusentals kantareller som gömde sig under löven i mossan. Herregud vilken lycka! Plötsligt glömde jag bort att jag blev blöt och att min näsa gjorde ont... Tur att jag hade två stycken platspåsar i mina snickarbyxor (nyss städat stallet) för jag fick ihop inte mindre än 6 liter kantareller!! 


  


Underbart bra. Mulle han tröttnade rätt snabbt så han började käka blåbär istället, plötsligt hade jag inte längre en vit hund med mig utan en blå/röd sådan. Väldigt gulligt måste jag säga, hihi. Det blev i alla fall kantareller till både kvällsmat och frukost, och nu ska jag iväg och jobba igen. Vem vet, jag kanske hittar mer kantareller ikväll?


Puss & Kram,
Ica

Av Icaaa ♥ - 12 juli 2012 15:21


... och så lite träning på det! 

 

Wish me luck, idag börjar jag på riktigt. En månads hard work, 
jag kanske hinner komma i form tills skolstarten? 

Och nej, jag tränar inte för att skolan börjar om en månad,
utan för att min kropp behöver det.
axlarna är heeelt slut. Fy vad jobbigt det var.

 

Men ooh så värt det! :) 



 

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards