One step at a time

Alla inlägg under februari 2012

Av Icaaa ♥ - 29 februari 2012 22:04

Japp, då var det dags! Tredje gången gillt, nu sticker i upp till Härnösand för att hälsa på Ems i Norrland. Självklart är det samma oslagbara gäng i bilen som de har varit alla gånger förr, dvs Alexander, Alexander,Lina & såklart jag :) Nu är det bara ett fåtal timmar kvar tills avresan - Walle slutar jobbet 01,30 så jag räknar med att ha dem här hos mig vid två-snåret i natt och så bär det av uppåt, mot de norrländska skogarna. Lättast skulle jag gissa på att det är att följa vår resa på facebook -  det brukar bli en hel del incheckningar, smygfoton på folk som sover & dregglar m.m (man har inte så mycket att göra i bilen på vägen upp så vi terroriserar väl varandra rätt grovt from time to time, kan vara kul för er utomstående att se bildbevis på!). En liten karta kanske kan vara nice med, så ni ser vart vi ska: 



   Det ser inte speciellt avancerat ut & det är det kanske inte heller, men man är lagom seg i huvudet efter att man har kört ett par mil! Haha, tur att det iaf är tre av oss som har körkort - dock sa vi första gången vi åkte upp att person nr 4 (inga namn nämnda) skulle ha körkort nästa gång vi åkte upp. Blev det så? Nej. Är det så nu, den tredje gången? Nej. Men vi älskar dig ändå! 



Nu ska jag packa det sista, 

Puss & Kram

Icaaa


Av Icaaa ♥ - 29 februari 2012 17:52

Äntligen finns tiden till att blogga! Helgen som gick var helt underbart rolig!  

           


Jag tjuvstartade helgen på torsdagen genom att inviga årets  Göteborg Horse show & Eurohorse, under torsdagen hittade man mig i Svenska Blå Stjärnans monter - mitt emellan Svenska hästars värn och ASRP. Lisa, Caroline & jag hade en rolig dag och trots att det inte var så jätte mycket folk på mässan under dagen så kändes det som att vi gjorde bra reklam. Ett litet missöde med påsarna bara men det är sådant som man får ta! Hihi.. När vårt pass var över stannade vi kvar och kollade lite på tävlingarna (alla utställare får ett pass som gör att man får lov att gå som man vill mellan mässan och scandinavium) och återigen, det var torsdag och inte så mycket folk - men oj vad jag ryser varje gång jag går in på läktaren. Vilken stämning! När jag sent om sider kom hem så tog jag mig en underbar ridtur i solnedgången, supermysigt


Fredag då, den 24e Februari
- och det är ju som välbekant min födelsedag!!  

       
Ungefär sådär började dagen, familjen kom in och sjöng och lämnade presenter, med tända ljus och frukost på sängen såklart :) ! Sedan blev det mys med Cristopher en stund innan fredagspraktiken - där mumsade vi tårta och pratade om old school music och det var en ganska lyckad session tycker jag! Resten av dagen tillbringades återigen på Göteborg horseshow och jag shoppade för aaaaaldeles för mycket pengar =/ . Köpte ett ländtäcke till Pussel, nya senskydd, ett regntäcke, en ny sadelgjord, en tävlingspärm, 2 st nya ridjackor till mig själv + ett par ridbyxor. Listan kan göras ännu längre men det är ingen som orkar läsa hela raden med grejer - jag lovar!  Sedan drog vi in till scandinavium och spenderade kvällen med att titta på tävlingarna, det var helt underbart. Jag lever verkligen för sånt här, stämningen är magisk och man har ont i händerna i flera dagar efteråt pga alla applåder men det är det värt. Min födelsedag kunde verkligen inte varit bättre och jag somnade med ett stooort leende på läpparna! 


 


Av Icaaa ♥ - 27 februari 2012 17:13

Jag bara måste skriva av mig, jag orkar inte hålla tyst och jag blir bara förbannad. Varför, varför, varför måste folk lägga sig i hur jag lever mitt liv?! "Ligg inte med honom, han älskar dig inte" eller "ät inte den chokladbiten, du blir tjock då" eller "varför tränar du inte mer om du vill gå ner i vikt?" KANSKE FÖR ATT JAG ÄR SJUK, SMARTASS! Och so what om jag äter en bit choklad när jag just hört ngt som är förbannat svårt att hantera? Förlåt mig men jag har stött på lite motgångar för tillfället och om jag vill trösta mig med EN chokladbit när jag mår dåligt så skit du i det? Det är inte direkt så att jag sitter hemma och MÖLAR i mig 15 chokladkakor? ....


För övrigt så tänker jag snart sätta lösenord på bloggen.. Så att jag kan klaga, tänka & resonera utan att hela världen behöver läsa =P Vet inte om folk har fattat att jag har tagit bort facebook-funktionen så att mina inlägg inte publiceras automatiskt men det lär ni väl komma på snart så ni går in & läser ändå ^^.


Nej, tänk om man skulle ta och släpa sig ut i stallet? Det brukar ju faktiskt hjälpa att göra det när jag är på dåligt humör. Hästarna har en magisk inverkan på mig.. Men det känns som en dålig idé att rida det obligatoriska dressyrpasset just idag - det får bli en uteritt i mys-mörkret istället. Haha! Btw, jag tycker att det är dags för sommar nu. Jag menar, hur gött hade det inte varit med lite sol & bad?!


 

Falsterbo -07. Fan vad jag kan sakna detta.. 

Puss & kram

<3

Av Icaaa ♥ - 23 februari 2012 20:31


En bild säger mer än tusen ord


Ja, bilden är gammal. Det är nästan så att man kan säga att den är från stenåldern, och miljoner saker har förändrats på de 10 åren som har gått sedan jag fyllde 12. Allt har förändrats, förutom just den där känslan som uppstår när jag går ut i stallet. Känslan av att alla problem försvinner, lugnet, självförtroendet & lyckan. Jag ville bara få det sagt - att vad som än händer så återvänder jag hit.
This is my happy place. 

Av Icaaa ♥ - 23 februari 2012 20:07

Neeejdå det är inte alls frustrerande när man har skrivit ett helt inlägg & datorn hänger sig så att allt försvinner - skaffa "spara"funktion på bloggplatsen.se snälla?! 


Som jag försökte säga nyss, innan mitt inlägg försvann så har jag äntligen hittat min blogglust igen (jag tror att det var solen som gjorde susen!). Jag har känt mig allmänt.. Nere & tömd på energi det senaste men det ska det baske mig bli ändring på nu. Förklyningen är över och jag har dragit ner lite på antalet jobbtimmar, kände att det var dags att tänka lite mer på min hälsa än på pengarna. Man orkar inte i längden, när det handlar om att plugga på mer än heltid och dessutom jobba flera dagar i veckan, plus hästar, träning och tentor. Pjuh! Jag blir trött bara av att tänka på det.

  


Men livet är inte bara jobbigt som tur är! Jag är superstolt över min älskade Pussel, som var fantastisk på sin andra hoppträning någonsin här i början av veckan. Det känns verkligen som att han förstod meningen med det hela denna gången - trots att vädret gjorde mig en stooor otjänst. Eftersom det blåste halv orkan ute så prasslade det överallt och saker dunkade rytmiskt mot ridhusets väggar tack vare blåsten --> en väldigt intressant kombination när man sitter på en unghäst med överskottsenergi! Men det gick som sagt bra, vi överlevde och han stod bara på bakbenen 10 ggr innan vi kom in i ridhuset så det är helt klart framsteg, haha..
 


Vad har jag mer att berätta.. Hmm. Jag har ÄNTLIGEN jobbat ikapp med diverse skolarbeten som jag har missat pga förkylningen *host*host och *snörvel*. Så tentan om Microorganismer, smitta & smittspridning är nu gjord och den var.. Inte alls som jag trodde att den skulle vara men vi får väl se hur det har gått, hoppas på att få tillbaka resultatet snart. Och på tal om resultat så fick jag veta för ett par dagar sedan att jag fick MVG på demensprovet (hurra!) Och VG+ på uppgiften om vård vid livets slut. Jag är nöjd med det, helt klart! Men när jag läste lärarens motivering till det sistnämnda så kan jag ändå inte låta bli att undra - om arbetet var såpass bra som det låter på kommentarerna, varför satte hon då inte MVG? skulle det kunna ha någonting med det personliga att göra, måntro? 
 


   Enough said, man får inte gå till personangrepp eller antyda olämpliga saker har jag hört. Så jag slutar där!
Over & out, Puss & kram och massa XXX och OOO. 


Icaaa

  

Av Icaaa ♥ - 11 februari 2012 16:21

It's official. Jag är en shoe-o-holic (haha jag älskar det ordet för övrigt). Jag älskar skor i alla dess former! Eller njaa, det där var inte riktigt sant men jag har i alla fall ett ohälsosamt förhållningssätt när det kommer till at shoppa skor. Här är mitt senaste "Vill-ha-men-jag-borde-inte-köpa-dem" dilemma: 


   Hade passat sååå bra till mitt nya linne, ett par svarta stuprör och min Jane Norman kavaj... 

Men jag får hålla hårt i kreditkortet, det är ju trots allt Eurohorse snart. 

Eller?


Icaaa 

  

Av Icaaa ♥ - 6 februari 2012 21:26

     min älskling var fatastiskt duktig på träningen idag!!! =D 

I'm so proud! 



 

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards