One step at a time

Alla inlägg under februari 2012

Av Icaaa ♥ - 4 februari 2012 12:57

Fy vad jag blir besviken på mig själv! Det som har gått så bra med kost och träning och allt men nu har jag tappat motivationen helt! Hur gick det till?! Idag är jag ledig, och har inte orkat åka in till gymmet.. Som tur är så är dagen inte ens NÄSTAN slut så förhoppningsvis så hittar jag lite motivation snart och släpar iväg min feta röv till gymmet snart.

 


Jag börjar faktiskt bli riktigt nervös inför måndagens träning för L.Wahlborg Inte för att det egentligen är en big deal, men mest för att jag verkligen verkligen vill att Pussel ska uppföra sig. Det är ju lite si & så med uppförandet när det gäller min älskade häst - ibland går allting jätte bra och ibland är det bara total katastrof. Jag vet att han inte är så mycket riden och att man ska ha tålamod, bla bla bla. Och det har jag, jag har inte bråttom. Vill han springa runt på två ben istället för fyra under hela lektionen så är det helt okej, men jag hade ju faktiskt föredragit om han kunde försöka skärpa sig, i alla fall första hopplektionen. But we'll see.... Uppdatering kommer! 


Hur som helst så hade jag en väldigt trevlig fredag, som iofs innehöll ett par kallvattens duschar under morgonen men man kan inte låta sådant förstöra en hel dag! ;) Så det blev en glad lunch med herreklubbs-gänget på Ti Amo och sedan fredagspraktik på Rönngården (Tallåsen) och alla mysiga boende där. Det kändes som att det gick jätte bra och alla verkade nöjda som tur var! Tänkte kanske köra bowling med dem nästa vecka?
  

..och på tal om bowling så var det precis så som jag började min fredagskväll! skitmysigt. Fast först åkte jag hem och myste, tog ett långt varmt bad med ett par glas vin och efter bowlingen  blev det krogen för hela slanten - en väldigt intressant kväll som faktiskt slutade mycket bättre än vanligt! :) Det slog mig just att den där demonstrationen är nere i stan idag, stackars människor som står ute och fryser i detta vädret! Men ni gör det för en god sak så kämpa på. Heja Martin! Du får demonstrera å hela omvårdnadsklassens vägnar. 


Av Icaaa ♥ - 4 februari 2012 11:00

Kiwi <3



Idag är det lördagen den 4e Februari och termometern visar på minus 20 grader - i solen. 

Kallt som tusan med andra ord! Men jag har varit ute på långpromenad med hundarna nu på morgonen and the good news is that you'll get used to it. Efter fem/tio minuter så känner man inte att det är kallt längre, haha...

Jag tror att jag ska spendera större delen av dagen inomhus om jag ska vara ärlig, är itne speciellt lockad av att vara ute - så det blir en KORT ridtur med Jennifer idag, det kan jag lova! 


Puss&Kram

Icaaa

  

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards