One step at a time

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Göteborg Horse Show & Eurohorse

Av Icaaa ♥ - 29 februari 2012 17:52

Äntligen finns tiden till att blogga! Helgen som gick var helt underbart rolig!  

           


Jag tjuvstartade helgen på torsdagen genom att inviga årets  Göteborg Horse show & Eurohorse, under torsdagen hittade man mig i Svenska Blå Stjärnans monter - mitt emellan Svenska hästars värn och ASRP. Lisa, Caroline & jag hade en rolig dag och trots att det inte var så jätte mycket folk på mässan under dagen så kändes det som att vi gjorde bra reklam. Ett litet missöde med påsarna bara men det är sådant som man får ta! Hihi.. När vårt pass var över stannade vi kvar och kollade lite på tävlingarna (alla utställare får ett pass som gör att man får lov att gå som man vill mellan mässan och scandinavium) och återigen, det var torsdag och inte så mycket folk - men oj vad jag ryser varje gång jag går in på läktaren. Vilken stämning! När jag sent om sider kom hem så tog jag mig en underbar ridtur i solnedgången, supermysigt


Fredag då, den 24e Februari
- och det är ju som välbekant min födelsedag!!  

       
Ungefär sådär började dagen, familjen kom in och sjöng och lämnade presenter, med tända ljus och frukost på sängen såklart :) ! Sedan blev det mys med Cristopher en stund innan fredagspraktiken - där mumsade vi tårta och pratade om old school music och det var en ganska lyckad session tycker jag! Resten av dagen tillbringades återigen på Göteborg horseshow och jag shoppade för aaaaaldeles för mycket pengar =/ . Köpte ett ländtäcke till Pussel, nya senskydd, ett regntäcke, en ny sadelgjord, en tävlingspärm, 2 st nya ridjackor till mig själv + ett par ridbyxor. Listan kan göras ännu längre men det är ingen som orkar läsa hela raden med grejer - jag lovar!  Sedan drog vi in till scandinavium och spenderade kvällen med att titta på tävlingarna, det var helt underbart. Jag lever verkligen för sånt här, stämningen är magisk och man har ont i händerna i flera dagar efteråt pga alla applåder men det är det värt. Min födelsedag kunde verkligen inte varit bättre och jag somnade med ett stooort leende på läpparna! 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards