One step at a time

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Lite dravvel, rent allmänt.

Av Icaaa ♥ - 23 februari 2012 20:07

Neeejdå det är inte alls frustrerande när man har skrivit ett helt inlägg & datorn hänger sig så att allt försvinner - skaffa "spara"funktion på bloggplatsen.se snälla?! 


Som jag försökte säga nyss, innan mitt inlägg försvann så har jag äntligen hittat min blogglust igen (jag tror att det var solen som gjorde susen!). Jag har känt mig allmänt.. Nere & tömd på energi det senaste men det ska det baske mig bli ändring på nu. Förklyningen är över och jag har dragit ner lite på antalet jobbtimmar, kände att det var dags att tänka lite mer på min hälsa än på pengarna. Man orkar inte i längden, när det handlar om att plugga på mer än heltid och dessutom jobba flera dagar i veckan, plus hästar, träning och tentor. Pjuh! Jag blir trött bara av att tänka på det.

  


Men livet är inte bara jobbigt som tur är! Jag är superstolt över min älskade Pussel, som var fantastisk på sin andra hoppträning någonsin här i början av veckan. Det känns verkligen som att han förstod meningen med det hela denna gången - trots att vädret gjorde mig en stooor otjänst. Eftersom det blåste halv orkan ute så prasslade det överallt och saker dunkade rytmiskt mot ridhusets väggar tack vare blåsten --> en väldigt intressant kombination när man sitter på en unghäst med överskottsenergi! Men det gick som sagt bra, vi överlevde och han stod bara på bakbenen 10 ggr innan vi kom in i ridhuset så det är helt klart framsteg, haha..
 


Vad har jag mer att berätta.. Hmm. Jag har ÄNTLIGEN jobbat ikapp med diverse skolarbeten som jag har missat pga förkylningen *host*host och *snörvel*. Så tentan om Microorganismer, smitta & smittspridning är nu gjord och den var.. Inte alls som jag trodde att den skulle vara men vi får väl se hur det har gått, hoppas på att få tillbaka resultatet snart. Och på tal om resultat så fick jag veta för ett par dagar sedan att jag fick MVG på demensprovet (hurra!) Och VG+ på uppgiften om vård vid livets slut. Jag är nöjd med det, helt klart! Men när jag läste lärarens motivering till det sistnämnda så kan jag ändå inte låta bli att undra - om arbetet var såpass bra som det låter på kommentarerna, varför satte hon då inte MVG? skulle det kunna ha någonting med det personliga att göra, måntro? 
 


   Enough said, man får inte gå till personangrepp eller antyda olämpliga saker har jag hört. Så jag slutar där!
Over & out, Puss & kram och massa XXX och OOO. 


Icaaa

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards