One step at a time

Alla inlägg under september 2011

Av Icaaa ♥ - 6 september 2011 09:27

boxning Lunch med mormor grupparbete löshoppning gymmet läxor ridning, diverse inköp


En fullspäckad dag!  


Av Icaaa ♥ - 5 september 2011 20:07

Yäääääy!    Jag fick det just bekräftat att jag ska vara med på Svenska Blå Stjärnans (Ungdomssektionen) styrelsemöte på onsdag! Har velat vara med där jättelänge, det ska bli superskoj!   

Av Icaaa ♥ - 5 september 2011 19:19

Jag har två exempel som faktiskt motbevisar min teori om att alla killar är svin, tro det eller ej men om livet fortsätter på det här viset så kanske jag måste omvärdera min teori?


När jag gått ur min bil vid skolans parkering är jag som vanligt försenad och regnet fullkomligt vräker ner... Tankspridd som alltid så hade jag glömt mitt paraply hemma och fick snällt rusa fram till parkeringsautomaten och hålla tummarna för att regnet inte skulle hinna gå igenom jackan - vilket det såklart gjorde typ direkt. Då kommer en kille med paraply och ställer sig brevid mig, ler lite och säger "God morgon! Det såg inte så mysigt ut i regnet, tänkte leka räddare i nöden om det är okej?" PLUSPOÄNG!    (.. och en mkt tacksam Erica! ;P )


Efter 8 timmar med ovanligt inspirerande lektioner (Tack Lars Kastö för dessa!  ) så skulle jag åka hem - tappade bort mina klasskompisar i villervallan som alltid blir när hela skolan ska ut samtidigt, så jag valde att gå ut bakvägen. Det står två killar på utsidan och röker, inget ovanligt. Så får den ena killen syn på mig, tar två steg framåt och håller upp dörren. Jag ler och säger tack och han släcker sin ciggarett, ler tillbaka och hälsar trevlig eftermiddag. Inga jätte grejer men fan så mycket mer respekt från det manliga könet än vad jag är van vid, tack gode gud för att det finns mogna killar som vet hur man uppför sig och inte bara små svin därute i världen!    


Puss & Kram,
Icaaa

Av Icaaa ♥ - 4 september 2011 12:11

Ny blogg igen & allt sånt där tjafs som jag inte orkar förklara så - Här är jag. Jag är den jag är & jag kan inte vara mer än mig. Det borde räcka och om det inte passar så är det helt okej att sluta läsa nu =) I promise I won't blame you!

Här kommer dagens fundering, som är ett utdrag ur ett mail jag nyss skickat till en god vän:


.. och när jag gick där på vägen i mörkret så undrade jag varför? Jag menar, egentligen är det ju ingenting att vara rädd för? Älgen jag nyss mött skrämde mig inte, kossorna i hagen bredvid är jag inte rädd för men herregud när jag mötte en människa så höll jag på att svimma! Det är i och för sig sant att man inte förväntar sig att möta en människa på grusvägen ute hos mig när man är på väg hem från en fest och klockan börjar närma sig fyra på morgonen - och så är det hela grejen med Marinas försvinnande - men allvarligt?

   

När det sedan visade sig att det var en polis som tagit en pissepaus så kan jag ju inte direkt påstå att jag blev mindre oroad? Okej att man kan möta en gående människa mitt i natten. Det händer (typ en gång på miljonen). Men en polis? Två bilar? VAD HAR HÄNT? Det var en orolig Erica som fortsatte vägen fram, det kan jag lova. Men jag kom hem utan några större eskapader tack & lov <3 Huvudet mår som man förtjänar idag men sånt är livet! =) 



Så gick det till när jag tog mig hem i natt. Det vill säga, det var den korta versionen men jag tror att det räcker med den. Så intressant är det inte ;) Min älskade syster fyllde år i fredags så idag blir det vuxenkalas och ikväll ska jag dra en sväng till gymmet för att döva mitt dåliga samvete. Dessutom känns det som att jag är skyldig min kropp att ta hand om den efter att ha förgiftat den med diverse olika vinsorter igår. Linas & Malins nya lägenhet är supermysig och jag är faktiskt nästan lite avis..

fram på "småtimmarna" kom som vanligt the old school music fram och vi dansade oss igenom både aqua & Dr Bombay (ovanligt, huh?).. Speaking of så tänkte jag bjuda på en mycket söt bild från förr i världen - någon som kan räkna ut vem detta är?



Gud så sött, hihi!
Bortse gärna från det faktum att jag ser ut som en psyko-mördare.

Puss & Kram

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards