One step at a time

Alla inlägg under september 2011

Av Icaaa ♥ - 13 september 2011 20:01

Livet är visst inte förutsägbart. Idag har jag lärt mig att man kan få råd från de mest oväntade håll! Det var både glädjande och samtidigt en rejäl överraskning, men glad blev jag i vilket fall   Många positiva tankar, bra svar och motiverande pepptalk från - ärligt talat - en av de personer som jag aldrig mer trott att jag skulle prata med under min livstid. Surprise!   Jag kommer somna med ett leende på läpparna.     


Febern är borta & Zumban gick kanon. 
Träningsvärk here I come.

Puss & Kram
Icaaa

   

Av Icaaa ♥ - 13 september 2011 10:13

It's tusday again, vilket betyder att jag inte har några schemalagda lektioner (en h*lvetes massa saker att plugga på ändå i och för sig, men det är ett senare problem!). 


På schemat idag står bland annat följande saker:


Ridning, laga middag, städa, tvätta, plugga, träna Zumba, mocka, tömköra Pussel, promenera med hundarna



Och en mängd andra saker, mer eller mindre roliga men det är sånt som måste göras någon gång- så varför inte utnyttja sin dag och få det mesta gjort på ett snabbt & smidigt sätt när resten av familjen inte är hemma och lägger sig i?  

Men först blir det frukost med kaffe   (utan socker) och lite plugg.  Det är väl säkrast att börja dagen med det minst motiverande så att man får det gjort, tänker jag. 


Puss & Kram!
Icaaa
  

Av Icaaa ♥ - 12 september 2011 20:08

Jaha gott folk, nu är det en ny vecka och .. Ärligt talat så har min idé om att ta upp träningen igen inte fungerat så bra som jag hoppats tidigare gånger när jag har försökt så.. Vad sägs om typ 10 000nde gången gillt?   

Träningen har ju liksom gått lite på halvfart de senaste månaderna, utan någon egentlig anledning och det känns faktiskt inte helt okej. Så här kommer veckans tränings schema och nu j*vlar ska jag hålla mig till detta:


Tisdag:  Zumba  + styrketräning (rygg + mage)
Onsdag: Cykel  (innan skolan)+ Bodypump (efter skolan)

Torsdag: CX30  + 1 h kondition
Fredag: Zumba toning  + styrketräning (mage + ben)
Lördag: Vila
Söndag: långpromenad (minst 1 h) med hundarna  


PLUS ridning alla dagar förutom onsdag!   Vad sägs om detta? 
Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa det nya numret av iform som jag fick hem idag!   En kopp te till detta känns mkt lockande - inte såvärst nyttigt men om jag skippar sockret så tycker jag gott att jag kan unna mig det. 






Puss & Kram

Icaaa  

Av Icaaa ♥ - 12 september 2011 14:18

     


   

En lyckad dag i svampskogen med min älsklings häst och min favorithund! <3 

Av Icaaa ♥ - 11 september 2011 11:04


NU är min praktik ansökan inne - fatta vad nice det hade varit att få göra 4 veckors praktik på Irland! Det hade verkligen varit a dream come true. Jag har alltid velat åka till Irland !  OM jag skulle få det  (stipendium) så måste jag lösa boende själv men det löser sig ju säkert på något sätt. Kommer i så fall praktisera i ett kloster (haha, något för mig!) och ta hand om äldre nunnor som varit ute i världen och hjälpt andra - typ byggt skolor i afrika och hjälpt naturkatastrofers offer och sånt. Det hade varit så hhimla skoj, tänk vilken erfarenhet!  


Det här är så himla skönt, det känns verkligen som att jag börjar kunna släppa taget om det som förr betydde mest i världen. Jag behöver inte tänka på honom mer utan kan göra saker för mig själv, för att JAG vill och jag behöver inte ens motivera varför om jag inte vill. Helt underbart, jag känner mig så sjukt fri!    Jag gör vad jag vill, FÖR ATT jag vill och för att jag kan! 


Kände det när jag & walle satt inne på excet i fredags och de andra var och dansade, jag bara satt där med ett stort leende på läpparna och bara existerade en stund. För mig själv,  inte för någon annan och jag var bara så himla glad. - underbart!   Det är såhär livet ska vara ju! Surprise? Skitsamma, bättre sent än aldrig eller? 


Jag vet, det går upp och sen går det ner igen och det är en rätt lång väg tillbaka men nu för första gången på länge så känns det ... Som att det var lika bra det som hände för, ärligt talat, jag är faktiskt mkt bättre när jag lever för mig själv.  Bottom line is, jag är lycklig för första gången på länge !  

Av Icaaa ♥ - 9 september 2011 07:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Icaaa ♥ - 8 september 2011 20:10

 

Tyvärr så blev det ingen CX30 för mig idag  .. Personalen på bilprovningen tog en vääääldigt lång fika-rast vilket medförde förseningar och då blev jag sen till passet också, så min plats gick till en reserv, buhu! Men jag åkte hem och kelade med min gosse-katt istället. Visst är han söt?  


Dagens träning fick istället bli en långpromenad med Pussel. Haha folk tror inte jag är klok - jag tar med mig min (enligt alla andra) GALNA unghäst ut i skogen för att plocka kantareller. Det går så bra så! Han är riktigt duktig på att hitta kantareller om jag får säga det själv. Att han sedan äter upp hälften av alla svampar han hittar, ja det är en liten nackdel. Men jag får mig ett gott skratt i alla fall!     


Puss & Kram 
 

Av Icaaa ♥ - 8 september 2011 09:53

Jag älskar mitt nya schema!    Är helt ledig från lektioner på både torsdagar & tisdagar, sååå skönt! Då kan jag rida när det fortfarande är ljust ute (slippa reflexerna = niiice) och göra massa andra mer eller mindre nödvändiga saker som jag hade fått svårt att hinna med annars... 

Idag tänkte jag till exempel testa det nya lunchpasset på sportlife - CX30 - någon som har varit på det? Jag har en känsla av att jag kommer tycka att det är sjukt jobbigt (mina mag & bål-muskler existerar inte) men det känns nog bra efteråt!    


Tittade just på klockan och börjar känna av tidspressen.. Jag har en besiktningstid för fiestan (min gamla bil som har blivit stående stilla sedan i februari när jag köpte den nya) kl 11,40 och innan dess måste jag ta mig bort och köpa en dunk bensin, annars kan inte lillebilen rulla så speciellt långt   .. Packa träningsväskan & föra över pengar måste jag göra också.. Suck! Mkt på en gång när man är nyvaken och knappt vet vart man är! 


Åh, just det ja. Mötet igår var jätte skoj! Nu är jag offeciellt kassör i Svenska Blå Stjärnans  (Göteborgs & Bohusläns) ungdomsstyrelse!     Känns lite nervöst om jag ska vara ärlig men samtidigt väldigt roligt - jag har ju velat vara engagerad där länge så det ska bli riktigt spännande! Håll tummarna för mig? 


Nu är det dags att rusa, om jag hinner så skriver jag ett par rader ikväll. 
Puss & Kram!  

  

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards