One step at a time

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Ny månad - ny blogg - nya insikter!

Av Icaaa ♥ - 4 september 2011 12:11

Ny blogg igen & allt sånt där tjafs som jag inte orkar förklara så - Här är jag. Jag är den jag är & jag kan inte vara mer än mig. Det borde räcka och om det inte passar så är det helt okej att sluta läsa nu =) I promise I won't blame you!

Här kommer dagens fundering, som är ett utdrag ur ett mail jag nyss skickat till en god vän:


.. och när jag gick där på vägen i mörkret så undrade jag varför? Jag menar, egentligen är det ju ingenting att vara rädd för? Älgen jag nyss mött skrämde mig inte, kossorna i hagen bredvid är jag inte rädd för men herregud när jag mötte en människa så höll jag på att svimma! Det är i och för sig sant att man inte förväntar sig att möta en människa på grusvägen ute hos mig när man är på väg hem från en fest och klockan börjar närma sig fyra på morgonen - och så är det hela grejen med Marinas försvinnande - men allvarligt?

   

När det sedan visade sig att det var en polis som tagit en pissepaus så kan jag ju inte direkt påstå att jag blev mindre oroad? Okej att man kan möta en gående människa mitt i natten. Det händer (typ en gång på miljonen). Men en polis? Två bilar? VAD HAR HÄNT? Det var en orolig Erica som fortsatte vägen fram, det kan jag lova. Men jag kom hem utan några större eskapader tack & lov <3 Huvudet mår som man förtjänar idag men sånt är livet! =) 



Så gick det till när jag tog mig hem i natt. Det vill säga, det var den korta versionen men jag tror att det räcker med den. Så intressant är det inte ;) Min älskade syster fyllde år i fredags så idag blir det vuxenkalas och ikväll ska jag dra en sväng till gymmet för att döva mitt dåliga samvete. Dessutom känns det som att jag är skyldig min kropp att ta hand om den efter att ha förgiftat den med diverse olika vinsorter igår. Linas & Malins nya lägenhet är supermysig och jag är faktiskt nästan lite avis..

fram på "småtimmarna" kom som vanligt the old school music fram och vi dansade oss igenom både aqua & Dr Bombay (ovanligt, huh?).. Speaking of så tänkte jag bjuda på en mycket söt bild från förr i världen - någon som kan räkna ut vem detta är?



Gud så sött, hihi!
Bortse gärna från det faktum att jag ser ut som en psyko-mördare.

Puss & Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards