One step at a time

Alla inlägg under mars 2012

Av Icaaa ♥ - 14 mars 2012 18:58

aaarhh, it's a mess. Jag ligger efter med uppgiften om urinorganen + den om utvecklingsstörning, jag har inte gjort redovisningen om rörelseorganen och jag har inte ens börjat skriva på morgondagens presentation om Jean Piaget's utvecklingsteori till morgondagens psykologilektion... Men det är inte det värsta, problemet är att jag inte har någon ork till att göra någonting alls. Det låter hemskt, men jag kan verkligen inte hitta energin till att göra någonting och det gör mig helt galen! Träningen funkar inte heller för mig just nu - faktum är att det enda som verkar fungera någorlunda bra det är ridningen. Tack & lov för det. Jag måste skärpa mig nu =/ Annars vet jag inte hur det här ska sluta..? Imorgon har jag i alla fall sovmorgon, så jag får sova ut! 
  


Förhoppningsvis så hjälper det och med ett par timmars extra sömn så kanske jag kan hitta den där energin jag behöver så att jag orkar jobba ikapp? På tal om att jobba så ska jag det imorgon. 14-21,30 med Lillemor. Kom & hälsa på oss? 

  


Puss & Kram

Av Icaaa ♥ - 14 mars 2012 15:06



Enough said <3   

Av Icaaa ♥ - 9 mars 2012 23:12

I miss my soulmate... 


Ni vet, henne som man ringer och skvallrar med såfort man hör ngt nytt? Henne som man vänder sig till när man har det lite struligt med pojkarna, eller hon som alltid finns där och säger att man har fel när man tycker att man behöver banta? Den där vännen som man har som alltid finns där, och som - iaf känns det så ibland - har funnits med sedan stenåldern? Den där tuffa bruden som alltid vet vad man ska göra, hon som uppmanar till raka svar & konfrontationer? KOM HEM CAMILLA! 


  



     


<3

Av Icaaa ♥ - 9 mars 2012 19:57

1. Vem är du? Mig själv, såklart. Erica. Bara aggressiv om någon förtjänar det   
2. Ålder: Nybliven 22-åring! 
3. Personlighet: Det är svårt att svara på en sådan fråga om sig själv.. Men jag antar att jag är en omtänksam människa (i mina ögon är jag det i alla fall!) och jag har väldigt lätt för att förlåta människor. Kanske även när jag inte borde? Å andra sidan så är det få människor som är så långsinta som jag är, när jag väl har blivit förbannad. 
4. E-post: Ica.gustafsson@gmail.com 
5. Stjärntecken: Fisk 

6. Jag kommer från: Göteborg
7. Jag bor: Hemma, med nära till stallet :) 
8. Mentalitet: Lugn
9. Civilstatus: såklart måste den frågan vara med. Singel, och inte öppen för förslag. 
10. Spel? Förfestspelet? (a) 

11. Mac eller PC? Förväntas jag veta skillanden på det här?
12. 1024*768 eller 800*600? Haha, jag och datorer. Jag har ingen aning!! Martin, hjälp? 
13. Internet Explorer eller Netscape? Inget av det, jag använder google chrome. 
14. Din bästa egenskap: Omtänksam :) 
15. Din sämsta egenskap: Oförmågan att planera min tid.

16. Husdjur: Massor! Hundar, katter, marsvin, höns, hästar.. 
17. Familj: Mamma, pappa, syster :) 
18. Kroppsdel du har mest nytta av? Hmm.. Benen skulle jag tro? Eller möjligen händerna/armarna. Svårt att säga faktiskt. 
19. Kroppsdel du tycker bäst om: Mina ben.
20. Jag sover: fruktansvärt dåligt på nätterna. 

21. Djur jag är lik: Min hund Kiwi ;) 
22. Tror du på något? Andar & spöken såklart! 
23. Frisyr: Vilken frisyr? Jag borde verkligen klippa mig snart.. 
24. Hårfärg:Blondt, egentligen men just nu är det färgat chokladbrunt. 
25. Ögonfärg: Melerade?

26. Längd: Ungefär 1,63 :) 
27. Vikt: minus 5 kg så är jag nöjd!
28. Skostorlek: 38
29. Gillar: Att vara i stallet, umgås med vänner & att träna. 
30. Ogillar: Mörker!!

31. Favoritmat: Lasange :) 
32. Favoritglass: choklad, ofc! 
33. Favoritdessert: Kladdkaka
34. Favoritpizza: Hawaii
35. Favoritdryck: Vatten till vardags, annars vin. 

36. Gillar du godis? självklart! 
37. Isåfall vilken sort? Choklad 
38. Min favoritdrink(ar): sex on the beach, liquid marijuana :) 
39. Min favoritfilm: The Holiday - jag tröttnar aldrig på den! <3 Och jag måste få slå ett slag för P.s I love you ochkså, sjukt bra film! 
40. Min favoritdag: fredag

41. Mitt favoritklädesplagg: För stora collegetröjor ;) 
42. Min favoritbok: Svårt val, men det får nog bli Margit Sandemos serie "Sagan om Isfolket". 
43. Min favoritmusik: Det varierar kraftigt men klassiker som U2, Linkin park, Uggla, Springsteen och The Darkness fungerar alltid :) 
44. Min favoritlukt: doften som kommer efter ett sommar regn! 
45. Min favoritblomma/planta? rosor, utan tvekan. 
 
46. Öl eller vin? vin
47. Liknar du en kändis? Jag har ingen aning?
48Senast köpta skiva: Oj, det var längesedan.. Typ, Magnus Uggla kanske? 
49. Senast film på bio: 
50. Bästa låten i världen: Bruce Springsteen - Dancing in the dark eller Tina turner - Simply the best. 

51. Senast lästa bok: Lesley Lokko - Lycksökare 
52. Favoritförfattare: Tamara McKinley
53. Skriver du dagbok? Räknas träningsdagboken jag håller över hästarnas prestationer?
54. Bästa årstiden: Våren :) 
55. Älsklingsfärg: Rosa såklart!

56. Skulle aldrig ta på dig: Uggs 
57. Vad ville du bli när du var liten? veterinär ;) 
58. Blev du det? Nej, inte än i alla fall! 
59. Brinner för: Hästarna
60. Har du lätt för att bli arg? Nej det har jag absolut inte, men om jag väl blir arg så har jag lätt för att .. bli lite extrem? Gapa på folk och sånt, inte min bästa sida. Tyvärr så är jag rätt långsint med, om man väl har lyckats få mig arg. 
61. Katt eller hund? Hund
62. Har du nån nojja? Skojar du eller, hur många som helst! 
63. Fobier? ormar
64. Deppig eller glad? it depends. Glad för det mesta men jag har mina mörkare stunder. 
65. Politiskt insatt? Haha nej inte speciellt, bara tillräckligt för att jag ska veta vad det är jag röstar på. 

66. Värdesätter du ärlighet? absolut! 
67. Brukar du dra vita lögner? Haha ja herregud, man är väl människa?!  
68. Är det ok med vita lögner? Ibland. Det är en tunn gräns mellan en vit lögn och en vanlig... Men om det inte är vita lögner som sårar någon så är det väl okej till en viss gräns. 
69. Känner du en mytoman? OHJA! 
70. Har du pojkvän/flickvän? Obviousley not eftersom min civilstatus är "singel"?

71. Är du kär? Det vill jag väl inte påstå. 
72. Hur tidigt stiger du upp? Halv sex.
73. Är det bra eller dåligt? Det är bra eftersom hästarna får mat i tid, men lite tråkigt för mig när jag hellre vill ligga kvar i min säng.. 
74. Vem/vilka vet mest om dig? Cristopher & Camilla, I guess?
75. Gillar du att slåss? Haha, det händer.. Men inte så att någon blir skadad såklart! 

76. Vad har du på dig just nu? mjuskis shorts och en go collegetröja. 
77. Vad ska du göra ikväll? Vara hemma och mysa med familjen.
78. När var du senast riktigt full? På min födelsedagsfest haha..  
79. Är du seriös? mja det antar jag?
80. Hur många väskor äger du? haha.. Måånga. 

81. Hur många bilar har du/ din familj: 4
82. Hur många biologiska syskon har du? Ett :)
83. Isåfall, vad heter de? Py
84. Hur många timmar sover du per natt? just nu ungefär 4 timmar, men jag hade nog behövt sova mer egentligen.. Har lite svårt att somna bara. 
85. Vem är snyggast i världen? tss, vilken jävla fråga. 

86. Vad är du allergisk mot? Personer som man trodde att man var vän med, som helt plötsligt hugger en i ryggen. FEGA KRÄK! 
87. Ska du duscha idag? Japp
88. Vad är det för veckodag? Fredag
89. Vad är det för datum idag? Idag är det den nionde Mars, 2012.
90. Vad gör du nästa år? Nästa år? det är en evighet kvar tills dess... Men okej, nästa år ska jag tävla med Pussel, ha skaffat egen lägenhet och så vill jag ut och resa lite! 

91. Är du likgiltig? nej det skulle jag inte påstå. 
92. Hårdrock eller synth? Hårdrock :) 
93. Är du uppväxt i stan eller på landet? hmm.. På landet. 
94. Har du utländska föräldrar? Nope
95. Gillar du att laga mat? Jadå, om det inte står massa folk och stressar mig!

96. Märkeskläder eller secondhand? skitsamma bara de är snyggt!
97. Hur många par skor har du? jag vågar inte träkna dem... 
98. Är du sexuellt frustrerad? haha, nej. 
99. Vem är snällast just nu? Pussel? 
100. Var har du ont? I mina ben, pga dagens pass på gymmet :P 

Av Icaaa ♥ - 7 mars 2012 11:45

Herregud vilken resa!! Drama, much?
Hahaha.. Inte mer än vanligt skulle jag säga, vilket ju innebär en hel del. Men det var i alla fall fantastiskt roligt och eftersom vi åkte upp tidigare denna gången så hann vi till och med me att turista lite! Inte illa. Det fick bli Högakustenbron - jättevackert var det! Vad det gäller bron så tycker jag nog att den påminner en del om tjörnbron faktiskt - fast den är ju ganska mycket längre förstås! 


 









Vi hade sån himla tur med vädret också, det var plusgrader och strålande sol hela helgen, helt underbart! En massa shopping blev det såklart också och maaaassvis med god mat. Det kommer en längre uppdatering med bilder och grejer lite senare, men vi har förbannat mycket i skolan just nu så det får helt enkelt vänta en dag eller två! 


 


Tar just nu en liten paus i pluggandet och njuter av tystnaden... Så skönt! Det bästa är när man verkligen känner att våren är påväg, klockan fem imorse kunde jag gå ut i stallet och fodra utan jacka. Är inte det fantastiskt så säg?! Jag kände mig väldigt duktig när jag hade fodrat, mockat, släppt ut hästarna och gjort iordning allt foder inför kvällen redan innan klockan slagit 06,15.  
 


Annars har veckan varit lugn, jag gick omkring som en zoombie hela måndagen (försökte skärpa till mig när jag var på jobbet förstås!) och sov vääldigt gott på kvällen sen kan jag lova. Jobbade igår, pluggar idag och jobbar imorgon igen. Sånt e livet! Det är skönt att dra in lite pengar, även om man kan känna att energin tar slut ibland. Det är tur att tanterna och farbröderna på jobbet är så söta, det gör att man orkar lite till! 


Puss & Kram, 

Icaaa

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards