One step at a time

Alla inlägg under oktober 2011

Av Icaaa ♥ - 8 oktober 2011 04:00

 


Principer hit & dit, en vanlig kväll med grabbarna och helt plötsligt är en av dem oväntat singel. Vad hände där? Who knows. Jag är hemma, jag mår bra och  nuuu är det dags för sängen! En ros fick jag i alla fall ikväll. God mat.

Puss & Kram

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 6 oktober 2011 21:33

Eftersom jag är den jag är (känner ofta ett stort behov av att fly från mig själv en stund), så sitter jag och surfar runt på nätet hyfsat planlöst. Kom på att jag kanske skulle logga in på fronter och se om det kommit ut några uppdateringar från skolan - material till morgondagens föreläsning eller ngt liknande - och vad ser jag när jag loggat in?


Joo, att jag lyckats få ett MVG på uppgiften om Svea   Glaaaaaad Erica! haha, jodå om ni inte visste det redan så bodde det en gång en liten pluggis i mig. Och den kommer fram ibland, on occasion. Det hände inte ofta numera och jag tappade helt lusten att plugga på gymnasiet. Men det är lite roligt att jag lyckades med ett MVG (stolt över mig själv) eftersom jag skrev hela uppgiften på tåget under redan ner till Gamleby. Ute i sista minuten som vanligt, I know. Jag ska försöka skärpa mig!  En stooor kram till mig, från mig -->   

Livet för övrigt är lite cp just nu, vet inte riktigt vad jag ska säga. Men jag behövde helt klart resan till Gamleby, bara att byta miljö ett tag gör susen. Att sedan träffa nya människor som har samma värderingar i livet och gemensamma intressen det är guld värt! Det blir bättre, right?


oh, btw! 

Reeeesan till Dublin är bokad! Jag & Linnéa sticker den 13e November (pappas födelsedag, söndagen i v.46) och kommer hem igen den 11e December (söndagen i v.49 dvs lagom till lucia)! That's awesome! Det ska bli så jävla skoj! =D 


Äsch. Nog med text för idag! Imorgon är det dag 3 på utmaningen och rubriken är "Mina föräldrar". Kan bli intressant! 


Puss & kraaam

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 6 oktober 2011 21:15

I know what you're thinking.
Var i helvete håller Erica hus & varför i hela friden uppdaterar hon inte bloggen?! 


Haha, jaa-a ni mina kära små vänner det är en lååång historia men huvudsaken är väl att jag är här nu, med vässad penna (bildligt talat), fullt redo att sätta igång?   Efter ett litet uppehåll i bloggandet så tar jag nu vid där jag slutade sist - vi fortsätter med dag 2 i min 30-dagars utmaning och studsar raskt vidare till ämnet "Min första kärlek":


Alexander Ström. 

Vi var.. typ 8 år gamla. Eller möjligen 9? Det spelar ingen roll. Mina dåvarande bästa kompisar frågade chans på honom åt mig och vi var jättesöta tillsammans i ett par dagar. Höll varandra i handen och det var ett väldigt hyssch-hyysch förhållande för att inte "värstingen" i klassen skulle få veta något. Varför? Herregud det kommer jag inte ihåg. Det är evigheter sedan! Men jag minns klart och tydligt att jag var kär, och det var första gången. 


 

Barndomsförälskelsen kanske inte riktigt räknas in egentligen, men vem min första riktiga kärlek i vuxenlivet är/var, det är fortfarande lite för tungt att skriva om så jag nöjer mig såhär. Barndomskärleken Alexander. Visst var han söt när han var liten? ;)


Puss & Kram

Icaaa    

Av Icaaa ♥ - 5 oktober 2011 13:37

Nu är jag hemma efter en 4 dagars smittskydds-kurs i Gamleby med Svenska Blå Stjärnan. Det var underbart roligt och jag träffade MASSVIS med trevliga människor, för att inte tala om alla söta djur!    Var faktiskt hyfsat duktig och tog morgonpromenader innan solen gått upp också. Supermysigt!
Här kommer lite bilder:  



     

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards