One step at a time

Alla inlägg under oktober 2011

Av Icaaa ♥ - 19 oktober 2011 12:09

    

Hmmm, ja vad ska man säga. Känns faktiskt som en rätt passande beskrivning kan jag konstatera efter att ha umgåtts i stort sett enbart med killar de senaste dygnen!  Haha. Det roliga är att dessa bilder faktiskt är "skolarbete". Ibland har man roligt även på lektionerna vill jag lova!  
  


   

Ingen säger emot, eller? Hihi.
Puss & kram,

Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 18 oktober 2011 18:03
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Icaaa ♥ - 17 oktober 2011 12:10

ååååh, jag vet! Fett dåligt uppdaterat senaste veckan... Please don't kill me? Jag körde fast så totalt när jag skulle skriva inlägget för dag 4 "Vad är kärlek?", och när jag körde fast så blev jag arg = datorn stängdes av och bloggen totalignorerades i flera dagar... Och sedan blev det helg och då hade jag roligare saker för mig, hihi.   


Här kommer lite bilder från resan till Skara i alla fall: 


       

Det var en rktigt rolig och lärorik kurs! 

Jag är nu offeciellt utbildad i D9 vilket innebär att jag får vaccinera och spruta får, gris & nöt efter avtal med veterinär =) As nice! 
Mer uppdateringar kommer snarast (promise)!
Puss & Kram

Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 11 oktober 2011 16:45

Här körde jag fast helt, för ärligt talat... vad är kärlek? Vem kan svara på den frågan egentligen?


Vad är kärlek.. För mig är det tillit. Att man litar på att personen i fråga finns där när man behöver någon att stötta sig på här i livet. Men kärlek är så mycket mer beroende på situationen. Kärlek till sina föräldrar eller syskon går inte att jämföra med kärleken till sin pojkvänn, och tvärtom. Jag har varit kär i ordets äkta betydelse en gång i mitt liv och honom hade jag mycket väl kunnat ge mitt liv för. Gjorde nästan, dessutom. Det kanske inte är så smart nu när man tänker efter men just i dom stunderna så kändes det helt rätt... 


Kärlek, vad är det? Kärlek är passion. Sex. Kroppskontakt och mysiga kvällar i soffan. Att strosa längs gatorna i Göteborg, hålla varandra i handen och bara vara. Att veta saker utan att någon säger det högt därför att man känner varandra så väl? Jag minns en gång när vi låg i hans säng en morgon (båda två med slutna ögon) och han helt plötsligt sa till mig att sluta oroa mig. Helt out of the blue och han hade rätt - jag låg och oroade mig för om jag skulle komma i mina nya jeans som jag köpt en vecka innan och fortfarande inte hunnit prova... Det var verkligen helt random men han hade helt rätt i att det var just det jag låg och tänkte på. DET är kärlek. När man kan läsa av varandra så exakt. 


Kärlek för mig är att få vakna upp med den man älskar. Att älska någon innebär att man bryr sig, att man tar reda på hur personen mår och att man erbjuder sin hjälp i tuffa tider. Att finnas där för varandra no matter what. Man kommer inte alltid överäns och gudarna ska veta att man kan bråka och att man måste få ventilera, det är också kärlek. Love hurts sometimes, för att citera en av mina absoluta favoritlåtar genom tiderna ;)

Någon som har andra tankar?


Puss& Kram
Icaaa 

  

Av Icaaa ♥ - 10 oktober 2011 21:45

Topic of the day: Things I can't live without :) 

Jag tror att jag skulle klara mig ganska bra utan saker som dator, telefon, kamera och andra tekniska grejer men det som verkligen skulle hindra mig var om jag blev av med min almernacka! 


Med jobb, skola, kurser, träningar, styrelsemöten, och andra åtaganden (till exempel genom SBS, som kassör) och en helsikes massa prov & inlämningar så hade jag inte fått ihop min tillvaro utan den lilla svarta boken! 

  


Nu är jag sjukt trött efter alla dagens intryck så inlägget blev inte så givande som det hade kunnat bli.. får se om jag gör ett tillägg någon dag kanske!

Puss & god natt allihop!

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 9 oktober 2011 15:40

Väskan är packad, vägbeskrivningen utprintad och humöret är ... Nja. Inte på topp för det blir segt att tillbringa resten av dagen i en bil. Men det är inte i botten heller så det här kommer bli bra! Jag sticker iväg till (för er) okänd ort i ett par dagar & kan inte garantera att internet-förbindelse existerar (i alla fall inte på min budget)... Är tillbaka på onsdag igen och då kommer jag förhoppningsvis ha mängder med spännande bilder och uppdateringar att dela med mig av! Håll tummarna för att det blir 3 fantastiska dagar så hörs vi snart igen :) 


Puss & Kram

Icaaa

Av Icaaa ♥ - 8 oktober 2011 13:58

Dag 3 av 30. Todays topic: Mina föräldrar:



  Bröllopsfotot från -90 :) Jag döptes samma dag.. 


Pappa då - född och uppvuxen i Gunnilse. Han har en äldre och en yngre bror. Jag är (och kommer alltid att vara) pappas lilla flicka! Jag följde ofta med honom ut i verkstan' för att klyva ved, eller åkte med honom en sväng på motorcykeln. Det bästa jag visste när jag var liten det var när jag fick en egen planka och ett par spikar. För då kunde jag göra precis som pappa ;) 


 

Mamma kommer från Göteborg och har en äldre syster. Det är från min kära mor som jag har fått mitt hästintresse och det var oftast hon som stod på läktaren och hejade på tävlingarna. Hon var min tränare tills dagen jag fyllde åtta, och efter det har hon varit moraliskt stöd i alla lägen. 



  Lilla-syrran fick givetvis vara med på bild också! ♥


Puss & Kram 

Icaaa

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards