One step at a time

Alla inlägg under november 2011

Av Icaaa ♥ - 12 november 2011 06:46


Awww...  
 Jag kommer sakna min pälskling när jag är borta =/
Måste erkänna att det skär lite i hjärtat att behöva lämna dig så länge    



 


Jaa.. Nu är det mindre än 24 timmar kvar tills vi åker och jag får lite smått panik när jag tänker på allting som ska hinnas med! Jag har packat the basics, men väntar på att mormor ska komma med den STORA resväskan så att jag har en chans att få plats med allt! Okej, visst man kan tvätta där och behöver egentligen inte ha med sig så mycket men jag vill ändå ha ett par valöjligheter och inte bara gå runt i samma kläder hela tiden känner jag! Hur som helst så löste sig det lilla problemet ang arbetskläderna eftersom en av våra lärare (Elisabeth) var en ängel och lyckades låna ihop saker till oss - tack för det! Vi var lite stressade där ett tag när vi inte visste hur vi skulle få löst det men, nu är det lugnt =)

I tisdags hade vi det sista mötet med Anna (projektledare för PAAL och utbetalningsansvarig) och Gunnel (lärare ansvarig för projektet) och då fick vi fylla i resten av försäkringspapprerna och så fick vi tillbaka alla kontrakten. Dessutom blev vi överrösta med en hel mängd andra papper med instruktioner för hur vi ska rapportera och vad som ska lämnas till handläggaren osv.. Pjuh! Det var en hel massa information på en gång och min hjärna kändes som mos efteråt. Det är väl bara att hoppas att vi vet allt som vi behöver veta och resten får helt enkelt ordna sig, tänker jag. 

Dagen idag kommer väl mest gå ut på att säga Hejdå till folk, pappa fyller år imorgon (+ att det är fars dag) så vi tänkte fira det idag med lite finbesök :) Ska försöka hinna med att rida alla hästarna också och att lämna in det sista skolarbetet - vill verkligen inte ha det hängande efter mig när jag är ute på praktik!! Men någonstans måste jag ändå försöka ta det lite lugnt också, febern är fortfarande här och våldgästar mig så egentligen borde jag inte rida... Suck. jag är trött på att vara sjuk! Hästarna har fått sin mat nu på morgon kvisten i vart fall, stallet är mockat och allt hö är iordninggjort. Tänk så effektiv man kan vara en lördagsmorgon när man ändå inte kan sova! 

  

Puss & Kram, Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 4 november 2011 11:11

Nu har jag snart kört halva utmaningen - idag är vi på dag 14. Måste bara säga att många av rubrikerna man ska skriva om är rätt... tråkiga. Men okej, vi kör på ändå. todays topic: 10 snabba frågor. 


Vad stod det i senaste sms:et du skickade och till vem var det?

"thnx, det var guld värt! Vi ses ikväll <3 " till Marcus. 

Vad äter du helst?

– Italienskt!  Pasta i alla dess former! :)

Vilket är det snyggaste klädesplagget?

– (svarta)Jeans, det funkar till allt!

Om du fick vara statsminister för en dag, vad skulle du bestämma?

– Det är mer en fråga för Walle om jag ska vara ärlig, och dessutom hade jag ju inte kunnat bestämma speciellt mycket på en dag med tanke på hur lång tid det verkar ta att få igenom enkla beslut...  Men, jag skulle vilja slå ett slag för arbetlösheten bland oss ungdomar. 

Vad skulle vara det första du köpte om du fick en miljon?

– Det är här man ska svara någonting smart, som en resa till solen eller en nyy bil men om jag känner mig själv rätt så hade det säkert blivit ett par klackar! Hahaha. 

Vilken film såg du senast? Vad tyckte du om den?

– Den nya pirates, överskattad! Men visst, den var väl helt okej. 

Vilket djur skulle du vilja vara?

– En zebra, de verkar tuffa! :)

Vad skulle du ta med till en öde ö?

– En nära vän, allt är lättare om man är två. 

Vilket är ditt drömyrke?

– Psykolog! 

Godaste godiset?

– Haha, dum fråga. CHOKLAD!!!
Det funkar både som det är eller som glass, oboy, i drinkar eller i kakor. 

  


Puss & Kram,
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 3 november 2011 15:38

Bulletproof - La Roux,
Not over you - Gavin DeGraw,
Krossa alla fönster - Maskinen
 


Det är låtarna som har gått på repeat heeeela veckan. Ja, det är "gamla" låtar men de har plötsligt fått en helt ny innebörd och jag processar. Då behöver man lämplig musik! Musik gör allt mycket lättare (eller tusen gånger svårare) och man tänker mycket bättre med musik på. Min lilla hjärna har ... tagit ett steg framåt i utveckligen denna veckan. Hur som helst så är det.. en dag, fråga mig inte vilken, i ordningen och ämnet är just "denna veckan". Vecka 44 är veckan när alla har höstlov --> men såklart inte jag. Har maaassa uppgifter att göra, för att inte tala om grupparbeterna som snart ska vara klara. Suck! Men trots det så har jag haft en riktigt bra vecka =) Marcus gör mig glad, jobbet flyter bra, hästarna uppför sig (nästan) som de ska och.. Ja. Det flyter på helt enkelt! Tack vare Marcus och hans mysiga kvällar framför brasan så börjar jag faktiskt lära mig att dricka whiskey också! :) 


     


Men vi hade en liten upplevelse igår som inte var så rolig! När jag kom ut i stallet för att ta in hästarna så fattades det en. Så jag ropade hennes namn och lilla Winnie svarade med en ynklig gnäggning så jag skickade in pappa efter en ficklampa och tog mig upp i skogen (livsfarligt i mörkret) för att kolla vad som var fel. Den stackars lilla hästen hade lyckats att kana in ibland taggbuskarna och hon satt stenhårt fast!
   
Men vi fick loss henne tillslut - efter att ha sågat bort ett par buskar och trampat ner andra + att vi fick bryta av ett par grenar. Tur att hon lugnade sig när vi kom upp för att hjälpa henne för tro det eller ej så kunde hästen tillslut promenera ut från buskarna
utan en enda skråma!   


Puss & kram,
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 2 november 2011 21:25




 



 


 

       


Yes, där var ett par bilder från resan! Ärligt talat så var vi riktigt dåliga på att ta kort denna gången så det finns inte så många bra bilder att visa, men det var ett litet smakprov i alla fall! 
  


Puss & kram,
Icaaa 

Av Icaaa ♥ - 1 november 2011 16:38

   


This time baby, I'll be 


Bulletproof 


typ, vad hände med den gamla Erica som var principfast och tog hand om sig själv? Hon som inte umgicks med respektlösa människor, hon som satte ärlighet framför allt och bröt kontakten med folk utan att blinka om de betedde sig förjävligt? I've got some news for you
- she's back!  


Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards