One step at a time

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Jean Piaget, jobb & älgar på vägen

Av Icaaa ♥ - 15 mars 2012 22:11

Dagens redovisning om den trevliga lille mannen Jean Piaget (barnpsykolog från början av 1900-talet) gick strålande bra. Haha, hade turen att hamna i en bra grupp där man kunde slappna av och bara vara sig själv. Här är den lille gubben som jag pratade om:


   .. men det är inte så vidare värst intressant så vi hoppar över detaljerna ;) Det blev ett par timmars jobb med Lillemor idag, lika skoj som vanligt! Lite småstressigt idag men det blir sådana dagar ibland. När jag skulle köra hem nu vid halvtio-tiden så mötte jag först en älg borta vid crossbanan (PANIKBROMS) - jag hann få stopp på bilen som tur var. Så när jag väl hade lugnat ner mig så fortsatte jag framåt och var extra noga med att se mig om, man får ju en liten chock, och tur var väl det för när jag svängde in på grusvägen så stod där två till! 


De är riktigt snygga, magnifika djur måste jag säga. Jag beundrar dem gärna på avstånd (eller om jag sitter tillhäst) men det känns lite obehagligt att möta dem med bilen - tänk vilka skador det blir både på dem, mig och på bilen om vi smäller! Jag hoppas på en älg-fri resa till jobbet imorgonbitti - klockan sju är det som gäller så nu ska jag nog faktiskt sova.. Jag behöver mina timmar med sömn annars blir jag en riktig bitch, sägs det. Haha! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards