One step at a time

Direktlänk till inlägg 20 mars 2012

Tävling, träning & redovisning?

Av Icaaa ♥ - 20 mars 2012 10:47

Tisdagen den 20e Mars. En helt vanlig dag, precis som vilken som helst. Eller? Det återstår att se!


Det har varit ett par spännande & roliga dagar sedan jag skrev sist - i börjar med festen hos Moa i fredags! Så skoj att träffa klasskompisarna utanför skolan, att ta ett glas vin tillsammans (okej, denna gången var jag nykter men ändå) och prata om någonting annat än bara stressen över tentor och liknande. Det blev en riktigt bra kväll, och för varje gång vi gör någonting sådant här så känns det som att man kommer varandra lite närmare. Mys! :) 


I söndags så startade Lillasyrran sin första tävling på den nya ponnyn och det gick jättebra :) ! Det var en liten träningstävling här i Stenungsund, på stall holmegård, så det var varken avancerat eller långt att åka men själva grejen. Jag tyckte att de var jätteduktiga - noll fel och rosett fick dem för varje omgång (startade 50 cm *2). Kort på det kommer senare eftersom jag inte har tillgång till kameran just nu men jag kan lova att de var söta <3.


Sedan var det måndag (en jävla helvetesdag när det gäller skolan!)... Först praktikredovisning på morgonen och tekniken hade någonting allvarligt emot mig så det funkade la sådär - tur att vi var tre st på redovisningen så att vi kunde prata bort det faktum att tekniken svek oss! Sedan hade jag iofs en mysig lunch med Jennifer innan det var dags för redovisning nr 2 denna dag - Hot & våld i arbetssituationer var temat på den. Lagtexter & skit - det var svårt vill jag lova! 


Måndagskvällen avslutades med en hoppträning (även den i Stenungsund på Stall holmegård) och den gick... Ja, vi överlevde ju. Men det var inte en utav våra bättre träningar direkt! Skrutthäst. Men jag älskar honom ändå <3. Mamma lekte mästerfotograf så förhoppningsvis finns det åtminstone en bild eller två som är tillräckligt bra kvalitét på för att slänga upp på bloggen :) 


Sist men inte minst så måste jag ge en liten applåd till HAVREPAPPA som ju lyckades med konststycket att hoppa LÄNGRE, HÖGRE & FORTARE än fegis-journalisten Lasse Anrell. Klicka på länken och kolla in videoklippet, det är faktiskt värt att se :) Bra jobbat havrepappa!  

 


Puss&Kram

Icaaa

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Icaaa ♥ - 13 september 2012 22:42

Mina planer såg helt annorlunda nu, om någon frågat mig för två år sedan vad jag trodde att jag skulle göra idag, hur mitt liv hade sett ut och hur jag hade mått så hade svaret varit helt annorlunda. Vad gör jag idag? Utbildar mig till undersköterska...

Av Icaaa ♥ - 9 september 2012 09:15

I think I just found my     inspiration           ...

Av Icaaa ♥ - 5 september 2012 09:29


Nej nu får det faktiskt vara nog. Hallå Sverige, vart fan tog moralen vägen?!   När X  är otrogen och alla hans kompisar vet det så verkar det vara accepterat. Ingen säger ju någonting? När sedan hans flickvän är den sista som får veta det hörs kom...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:59

" Blir du bara undersköterska? "  Hallå? Jag ljuger ju om jag säger att det är ett glassigt jobb & visst är det tungt stundtals men, ärligt talat? "Bara underksöterska"? Snälla ni, tänk efter en gång till innan ni vräker ur er någonting sådant. ...

Av Icaaa ♥ - 3 september 2012 15:44

Ja herregud, terminen har nyss börjat och ändå känns det verkligen som att det snart är slut. Vilket ju också är sant, snart är vi färdiga med utbildningen och jag kan titulera mig "mentalskötare". Eller varför inte "Undersköterska"? Positivt, givetv...

Det här är jag


Jag heter Erica, är snart 22 år gammal och har haft både med - och motgångar här i livet precis som alla andra. Just nu ligger min fokus på träning, hästarna och på att ha skoj - vilket är precis vad du kan läsa om här i bloggen. Enjoy!

Läsvärt!

Tidningen Ridsport

Arkiv:


Ovido - Quiz & Flashcards